سالن 6 هزار نفری کرمانشاه هفته دولت افتتاح می شود


سالن 6 هزار نفری کرمانشاه هفته دولت افتتاح می شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: سالن 6 هزار نقری شهر کرمانشاه هفته دولت بعد از سالها افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صابر رحیمی روز پنجشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه که در سرسرای تدبیر برگزار شد، همچنین از تکمیل استخر قهرمانی کرمانشاه در دهکده المپیک تا سال دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در سال جاری برای تکمیل و احداث پروژه های عمرانی ورزشی بودجه خوبی مصوب شده است.

وی درادامه از رشد ۲۳ درصدی بیمه ورزشی ورزشکاران استان در سال ۹۷ خبر داد و بیان داشت: ورزش استان در سال گذشته در زمینه کسب مدال جهانی ۴۸ درصد، مدال آسیایی ۱۳ درصد، بین المللی ۲ درصد، اعزام به مسابقات کشوری پنج درصد، میزبانی مسابقات ورزشی ۲۱ درصد، میزبانی بین المللی ۱۰۰ درصد، مدال تیمی ۸۵ درصد، دعوت به تیم ملی هفت درصد و عضویت در تیم ملی ۱۷ درصد رشد داشته است.

رحیمی همچنین از برگزاری ۵۴ دوره داوری،۴۲ کلاس آموزشی، برگزاری بیش از ۲ هزار همایش ورزشی در استان کرمانشاه در سال ۹۷ خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته همچنین ۴۳ خانه ورزش در روستاها به کمک دهیاری ها احداث شده و هم اکنون نیز ۳۶ پروژه روستایی که ۱۶ پروژه آن احداث زمین فوتبال با چمن مصنوعی است در حال اجراست.

وی همچنین از احداث زمین های ورزشی (فوتبال) در شهر پاوه و کرمانشاه در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در سال ۹۸ اعتبارات عمرانی چشم گیری برای تکمیل پروژه های ورزشی و احداث مجموعه های ورزشی در نظر گرفته شده است.

کرمانشاه در مسابقات استعدادهای برتر ورزشی میزبان سه رشته ورزشی است

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به مسابقات بزرگ استعدادهای برتر ورزشی کشور ویژه دختران و پسران رده (۱۳ تا ۱۶ سال) کشوری گفت: این مسابقات در ۹۳ رشته مختلف ورزشی در سراسر کشور به مدت ۱۰ روز برگزار می شود که کرمانشاه میزبان مسابقات هاکی دختران، شنا و هندبال پسران است.

وی در ادامه بیان داشت: هزار و ۵۰۰ نفر در این سه رشته ورزشی شرکت خواهند کرد و برگزاری مطلوب این مسابقات به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

رحیمی در پایان بیان داشت: در استان کرمانشاه حدود ۱۰۰ هزار ورزشکار، ۵۵۰ باشگاه خصوصی، ۳۵۲ باشگاه دولتی، ۱۰۰ خانه روستایی و ۱۲ هزار مربی ورزشی فعالیت می کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403