12 توصیه طلایی برای اصلاح صورت پسران نوجوان که باید بدانند


... نوشته 12 توصیه طلایی برای اصلاح صورت پسران نوجوان که باید بدانند اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

رفقا، حالا که به بلوغ رسیده‌اید، ممکن است متوجه شده باشید موهای صورت‌تان شروع به رشد کرده‌اند. همچنین کم کم متوجه می‌شوید جاهایی از بدن‌تان مو در می‌آورد که هرگز قبلا در آنجا مویی مشاهده نکرده بودید – زیر بغل‌های‌تان، اطراف کشاله‌ی ران، روی شکم، و روی سینه (یا شاید حتی پشت‌تان). تمام این موهای اضافه نتیجه‌ی هورمون‌هایی به نام آندروژن است، که باعث بلوغ می‌شود. احتمالا زمان آن رسیده باشد که به فکر اصلاح موهای‌تان باشید مگر آنکه از جمله «آدم‌های جنگلی» باشید! در جامعه‌ی ما، اصلاح کردن با تیغ برای تراشیدن موهای صورت از همه رایج‌تر است. در اینجا چند توصیه طلایی برای اصلاح صورت پسران نوجوان ارائه می‌گردد.

12 توصیه طلایی برای اصلاح صورت پسران نوجوان که باید بدانند

توصیه طلایی برای اصلاح صورت پسران نوجوان

۱. چه وقت اصلاح را شروع کنیم

ابتدا، با یک سری از مردهای خانواده صحبت کنید – شاید پدرتان، یا برادر بزرگتر که پیش از شما اصلاح را شروع کرده است – و از آن‌ها بپرسید آیا وقت اصلاح کردن‌تان رسیده است یا نه. بهتر است وقتی اصلاح را شروع کنید که مطمئن شده باشید به اندازه‌ی کافی مو روی صورت‌تان رشد کرده است که نیاز به تراشیدن داشته باشد. متوجه در آمدن موهای تیره‌تر روی چانه و اطراف لب‌ بالایی‌تان خواهید شد.

مطلب مرتبط: رشد سریع ریش: ۱۹ توصیه برای افزایش سرعت رشد موی صورت

۲. چه نوع تیغی استفاده کنیم

باید تیغی پیدا کنید که بی‌خطر باشد و از همه بهتر برای شما عمل کند. با پدر، مادر، یا بردار-خواهر بزرگترتان به داروخانه یا فروشگاه بروید. دو نوع معروف و محبوب از تیغ‌ها را پیدا خواهید کرد: (ریش تراش) برقی و دستی. ریش تراش (تیغ) برقی معمولا سیم دارد، هرچند بسیاری از آن‌ها شارژی هستند و بدون سیم کار می‌کنند. تیغ دستی یا یک بار مصرف معمولا چند تیغ دارد که روی یکدیگر سوار شده‌اند، و می‌تواند باعث اصلاح صاف و تر و تمیز صورت بشود. در قسمت زیر توضیحاتی درباره‌ی هر یک به شما ارائه می‌کنیم:

– تیغ (ریش‌تراش) برقی:‌

کار با ریش‌ تراش‌های برقی راحت است. اما بسیاری از مدل‌ها به اندازه‌ی تیغ‌های یک بار مصرف خوب عمل نمی‌کنند. اگر ریش تراش برقی انتخاب می کنید، یکی را انتخاب کنید که سر آن انعطاف پذیر باشد که با خطوط و منحنی‌های صورت‌تان جفت و جور باشد. بعضی از ریش‌تراش‌های برقی لوبریکنت (روان کننده) استفاده می‌کنند که به نرم کردن و محافظت از پوست کمک می‌کند. اما یادتان باشد که ریش تراش برقی هم می‌تواند باعث اذیت و حساسیت پوست‌تان بشود. برای پیدا کردن بهترین مورد حتما وقت کافی صرف کنید.

مطلب مرتبط: ۱۵ راه جادویی برای پرپشت شدن و تقویت رشد ریش و سبیل

– تیغ یک بار مصرف:

اگر استفاده از تیغ یک بار مصرف انتخاب کرده‌اید، به یک کرم یا ژل اصلاح نیز برای استعمال قبل از اصلاح نیاز خواهید داشت. این کرم‌ها و ژل‌ها (کف اصلاح) صورت‌تان را نرم و به کاهش خطر ایجاد خراش و بریدگی در پوست‌تان کمک می‌کند. کرم‌ها و ژل‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. بعضی از آن‌ها مرطوب کننده و ویتامین هم دارند که به جلوگیری از خشک شدن پوست‌تان کمک می‌کنند. به خصوص اگر پوست‌تان حساس است، چند ژل و کرم را امتحان کنید تا بهترین مورد را برای صورت‌تان پیدا کنید.

۳. جلوگیری از بریدگی و خراش

واقعیت این است که وقتی برای اولین بار اصلاح را شروع می‌کنید، احتمالا چند باری صورت‌تان را خواهید بردی؛ هر پسری گاهی صورتش را می‌برد. اما چند توصیه‌ی ایمنی درباره‌ی اصلاح با تیغ یک بار مصرف وجود دارد:

۱. بهترین زمان برای اصلاح صورت پسران نوجوان ، بعد از دوش یا حمام گرم است چون پوست‌تان به هیدراته و نرم می‌شود.

۲. در سینک دستشویی، روی صورت‌تان آب گرم بپاشید تا باعث شود قبل از استفاده‌ی کرم یا ژل پوست‌تان نرم شود. این امر تماس تیغ با پوست را آسان‌تر می‌سازد چون موها کمی بیشتر حالت ایستاده پیدا می‌کنند.

۳. کف مالی کنید! روی صورت‌تان کرم یا ژل (بدون الکل) بمالید. کرم یا ژل اصلاح کف تولید می‌کند، که به حفاظت از پوست هنگامی که تیغ مو را می‌تراشد کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: فواید ریش گذاشتن: ۱۰ فایده علمی ریش گذاشتن از نظر اسلام

۴. در جهت رویش مو حرکت کنید نه در خلاف آن. برای اکثر مردها، شارب (ریش و سبیل) به سمت پایین می‌روید. پس اصلاح رو به پایین صورت اکثر موها را می‌تراشد. اصلاح خلف جهت رویش مو (رو به بالا) می‌تواند باعث راش یا کبودی‌های قرمز رنگ شود.

۵. عجله نکنید! این خیلی مهم است که با آرامی و نرمی عمل اصلاح را انجام دهید. بگذارید تیغ کار خودش را بکند.

۶. تیغ را بیش از حد به پایین فشار ندهید. اگر این کار را بکنید، احتمالا صورت‌تان بریده می‌شود. بهتر است روی هر قسمت دو بار تیغ را – به آرامی – بکشید تا اینکه خیلی سفت و سخت فشار بدهید. آخ!

۷. تیغ را خیلی نرم و کوتاه کوتاه روی فک و چانه‌تان بکشید. باز هم یادتان باشد بیش از حد فشار نیاورید.

۸. اغلب تیغه‌ّهای اصلاح را عوض کنید. تیغه‌ی کند می‌تواند باعث حساسیت پوست و راش بشود. همچنین ممکن است با استفاده کردن از تیغ کند پوست‌تان را زخمی کنید.

۹. بعد از اصلاح پوست‌تان را با آب و صابون بشویید. سپس لوسیون یا مرطوب کننده‌ی صورت استفاده کنید. این کار به پیشگیری از خشکی پوست کمک می‌کند. اگر قرار است بیرون بروید، حتما از یک کرم ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید.

خلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، اصلاح روزانه باعث نمی‌شود مو ضخیم‌تر رشد کند. اما اگر پوست فوق حساسی دارید، شاید مستعد عفونت باکتریایی باشید، یا حساسیت ناشی از اصلاح. این‌ها ممکن است به ایجاد زخم منجر شوند پس مواظب باشید.

نیازی نیست هر روز اصلاح کنید مگر آن که موهای صورت‌تان بسیار ضخیم باشد. سعی کنید موها تیره‌تری را که شروع به در آمدن می‌کنند بتراشید، و منتظر باشید تا زمان اصلاح تمام صورت هم برسد. وقتی بزرگتر شوید زمان فراوانی برای اصلاح هر روزه در اختیار خواهید داشت.

همینکه بزرگتر می‌شوید، موهای‌تان نیز رشدشان بیشتر می‌شود، و باعث می‌شود مجبور شوید بیشتر و بیشتر اصلاح کنید. پسرهایی که ریش و سبیل پرپشتی دارند و تراشیدن آن «سایه»ی پر رنگی روی صورت‌شان به جا می‌گذارد ترجیح می‌دهند هر روز اصلاح کنند.

یادتان باشد، هر کسی با دیگری متفاوت است. ژنتیک در میزان مویی که دارید نقش بزرگی ایفا می‌کند. ممکن است بعضی‌ها را بشناسید که صورت‌شان موی بسیار کم و تنکی دارد. در مقابل هم هستند نوجوانانی که در همان سال‌های دبیرستان و خیلی زود ریش و سبیل کامل و پر در می‌آورند.

اگر روی پشت یا جاهای دیگر بدن‌تان موهای زائدی دارید که می‌خواهید از آن‌ها خلاص شوید با پزشک صحبت کنید. راه‌های مانند موم اندازی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان موهای زائد بدن را از بین برد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: webmd

۱۲ توصیه طلایی برای اصلاح صورت پسران نوجوان که باید بدانند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا