محله های هدف طرح های بازآفرینی شهری سیرجان مشخص شدند


محله های هدف طرح های بازآفرینی شهری سیرجان مشخص شدند

کرمان - ایرنا - طی سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان کرمان، محلات هدف طرح های بازآفرینی شهری سکونتگاه های غیررسمی سیرجان مشخص و معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، سید محمد پژمان عصر پنجشنبه با همراهی مدیران کشوری و استانی ضمن بازدید از این سکونتگاه ها، طرح های جدید بازآفرینی شهری را به بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی سیرجان اختصاص دادند و این شهرستان را به عنوان پایلوت طرح های بازآفرینی در کشور قرار دادند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی ضمن حضور در سکونتگاه های غیر رسمی سیرجان از محلات هدف طرح های بازآفرینی این شهرستان از جمله در منطقه آباده، سعیدآباد، ده یادگار، مکی آباد و فیروزآباد بازدید کردند.

پژمان در جریان این سفر یک هکتار زمین از جمله یکهزار و ۵۸۱ مترمربع را به طرح های فرهنگی، یکهزار و ۸۳۲ متر به پروژه های آموزشی و چهار هزار و ۱۷۹ متر را به طرح های مسکونی منطقه مکی آباد سیرجان اختصاص داد و بخشی از این میزان نیز برای احداث فضای سبز در این منطقه در نظر گرفته شد.

همچنین طرح های بازآفرینی شهری از جمله مدرسه ۶ کلاسه در حال ساخت واقع در سکونتگاه غیر رسمی سعیدآباد و مدرسه ۱۲ کلاسه در حال ساخت در منطقه مکی آباد سیرجان مورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و سایر مدیران استانی قرار گرفت.

دیگر طرح های در حال احداث شرکت بازآفرینی شهری در سیرجان پروژه های ۱۴ هزار متر آسفالت معابر، ۹ هزار متر جدول گذاری، یک سوله ورزشی در حال ساخت و خانه محله در سکونتگاه آباده بود که مسئولان از این طرح ها بازدید کردند.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بازدیدی از اراضی دولتی با ظرفیت اجرای طرح های بازآفرینی در منطقه فیروزآباد و منطقه بازار قدیم سیرجان داشتند.

پژمان همچنین امروز (پنجشنبه) در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمان از اراضی دولتی مناسب برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری کرمان و سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه ای الله آباد و شهرک صنعتی این شهر بازدید کرد و در جریان این بازدیدها بنا شد ۲۲ طرح بازآفرینی در شمال و ۲۱ پروژه در جنوب استان به مرحله اجرا برسد.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!