تمام راههای ورود کالای قاچاق به کشور شناسایی شده است


تمام راههای ورود کالای قاچاق به کشور شناسایی شده است

اهواز - ایرنا- دبیر فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: با بررسی های میدانی، راه های بسیاری برای ورود کالای قاچاق به کشور شناسایی شده و برای مقابله با آنها راهکارهای عملی ارائه و در کمیسیون مجلس مطرح شده ومورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا شمس الدین قربانفر عصر پنجشنبه در جلسه بررسی و ساماندهی آخرین وضعیت پایانه مرزی و گمرک چذابه در این پایانه اظهار داشت : در ماه های اخیر ۸۵ درصد گمرکات کشور توسط کمیسیون اصل ۹۰ مورد بازدید قرار گرفته که این بازدیدها به طور علنی یا نامحسوس انجام شده است.

دبیر فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ادامه‌ داد: یکی از راه های قاچاق کالا، قاچاق سازمان یافته بوده که به منظور بررسی این موضوع، در مرزهای مختلف کشور تمام اظهارات در سامانه جامع گمرک به ثبت رسیده و در حال بررسی است .

قربانفر تصریح کرد : برخی از اظهارات خلاف واقع بوده و حسابرسی برخی از شرکت های وارد کننده با اسناد ثبت شده همخوانی ندارد .

وی گفت: وجود برخی انبارها خارج از محوطه گمرک نیز از دیگر راه های قاچاق کالا به کشور است که این موارد نیز بررسی و در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد .

حفظ منافع مردم و امنیت ملی در اولویت کار است

اقبال منصوری مشاور نماینده عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این جلسه گفت: حفظ منافع مردم و امنیت ملی برای ما در اولویت دارد ،در شرایط موجود کشور باید وارد مرحله عملیاتی شویم و از این لحظه به بعد تمام تلاش ما بر این است که نابسامانی ها را برطرف کنیم.

مشاور نماینده عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: هرکسی در هر جایگاه و به هر شکلی مقابل اصلاح این نابسامانی مقاومت کند با او برخورد قانونی می‌شود.

وی تصریح کرد :‌ همچنین بکارگیری نیروهای بومی در پایانه های مرزی خوزستان باید در اولویت قرار گیرد و اگر در زمینه خاصی نیروی متخصص و بومی در این منطقه نبود ، می‌توانند از نیروی غیر بومی استفاده کنند .

منصوری بیان کرد : تمام امورات قانونی گمرک باید عملیاتی و اجرایی شود؛ پروژه هایی که در اختیار شهرداری است و به هر دلیلی نمی تواند آن ها را انجام دهد، انتظار می‌رود به گمرک واگذار شود تا گمرک نیز بتواند این پروژه ها را تکمیل کند .

وی گفت: تا زمانی که شاهد ایثار و فداکاری از سوی شهرداری در زمینه اجرای پروژه ها در پایانه های مرزی به ویژه چذابه نباشیم ، تکمیل این پروژه‌ها سال به سال به عقب می افتد .

جمعی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر خود به خوزستان از پایانه مرزی و گمرک چذابه بازدید کردند.

۹۵۹۴/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار