«تربیت مسجدی» محور فعالیت‌های کانون فرهنگی شهیدآوینی فومن


«تربیت مسجدی» محور فعالیت‌های کانون فرهنگی شهیدآوینی فومن

کانون شهید آوینی فومن هر ساله با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی در راستای تربیت مسجدی نوجوانان تلاش بی‌وقفه‌ای دارد.

خبرگزاری شبستان، فومن_ مائده فلاحتکار ضیابری: مسجد فارغ از برنامه‌های تابستانی، مکانی مناسب برای تأمین اوقات فراغت همه گروه‌های سنی و غنی سازی بهینه اوقات فراغت و شاخصی مناسب برای ارتقای سلامت جسمی، روانی و استحکام ساختار تربیتی جامعه است.

اوقات فراغت فرصت مغتنمی به منظور فراهم آوردن بستری مناسب برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که این امر محقق نمی‌شود، مگر با برنامه‌ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیت‌ها، تنوع بخشی به فعالیتها و برنامه‌ها و نیز اهتمام نسبت به اجرای فعالیت‌های شادی آفرین و نشاط آور در پرتو آموز‌ه‌های دینی.

کانونهای مساجد یکی از دستگاه‌هایی است که در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت اقدامات و فعالیت چشمگیر دارد، به غیر از اوقات فراغت در طول ایام سال، برخی اقشار جامعه، اوقات فراغت دیگری در اختیار دارند که مقاطع سنی مختلف و بیشتر دانش‌آموزان را شامل می‌شود که در این زمینه وظیفه مسجد به شکل مضاعف نمایان می‌شود.

کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی شهرستان فومن یکی از کانون‌های فعال در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان فومنی است که هر ساله با برگزاری برنامه‎‌های متنوع در جذب جوانان به مسجد اقدامات تاثیرگذاری انجام می‌دهد.

«تربیت مسجدی» محور فعالیت‌های کانون فرهنگی شهیدآوینی فومن

*غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان فومنی

حجت‌الاسلام «محمد رضازاده» با اشاره به فصل تابستان و اتمام امتحانات نوجوانان فومنی، اظهار کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت این قشر از جامعه برنامه‌های ویژه‌ای را در ایام تابستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی شهرستان فومن با بیان اینکه در برنامه‌های تابستانی امسال نوجوانان ۸ تا ۱۶ ساله می‌توانند شرکت کنند، افزود: نوجوانان با شرکت در برنامه‌های تابستانی می‌توانند از سه دستگاه دوچرخه، کمک هزینه سفر به مشهدمقدس و بلیط پینت بال که به عنوان جوایز این دوره تربیتی در نظر گرفته شده است بهره‌مند شوند.

وی گفت: طلاب فعال امور فرهنگی در کانون شهید آوینی با همراهی هیئت انصارالحسین(علیه‌السلام) و پایگاه بسیج آیت ا… اریب(ره) اردوهای متنوعی از جمله اردوهای زیارتی مشهد و قم، اردوی سیاحتی اردبیل و اردوهای هفتگی در داخل استان برنامه‌ریزی کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو این برنامه‌ها عملی شود.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به اهمیت تلاش برای حضور موثر در فعالیت‌های تربیتی، تصریح کرد: ما باید برای نوجوانان و در واقع نسل‌های آینده به بهترین نحو برنامه‌ریزی کنیم تا در آینده این عزیزانمان پیشرفت و عزت را برای کشور و جامعه رقم بزنند.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی شهرستان فومن خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای کلاس‌های آموزشی در این دوره از فعالیت‌های تربیتی علاوه بر حلقات معرفتی، نوجوانان فومنی می‌توانند در کلاس‌های خبرنگاری، خطاطی، پیرایش گری، رباتیک، فتوشاپ، تدوین، عکاسی، فیلم برداری، قرآن، سرود، مداحی و … حضور یابند و از این فرصت کسب تجربه کنند.

«تربیت مسجدی» محور فعالیت‌های کانون فرهنگی شهیدآوینی فومن

*خانواده‌ها، فرزندان خود را به سمت برنامه‌های تابستانی مساجد سوق دهند

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان، اظهار کرد: خانواده ها باید به فکر آینده نوجوانان خود باشند و برای اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی کنند که پیشنهاد می‌شود فرزندان خود را حتما به سمت برنامه‌های تابستانی مساجد سوق دهند.

حجت‌الاسلام رضازاده با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی کانون شهید آوینی در 2 ایستگاه تربیتی و به صورت همزمان برگزار می‌شود، افزود: مصلی جدید آیت ا… بهجت فومنی(ره) با همکاری دفترامام جمعه فومن و خیابان شهدا، ایستگاه شهیدتیغ نورد 2 ایستگاه ما هستند.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی شهرستان فومن گفت: اولیا می‌توانند برای ثبت‌نام فرزندانشان با شماره ۰۹۰۱۲۵۲۰۹۰۹(آقای سید علی حسینی) مسئول ثبت نام طرح تابستانی تماس حاصل کنند.

وی تصریح کرد: کانون فرهنگی شهید آوینی شهرستان فومن از سال ۱۳۹۴ با مشارکت طلاب حوزه علمیه آیت ا… بهجت فومن تاسیس شد و در چند سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای از جمله دوره‌های تابستانی و اعتکاف دانش‌آموزی را در شهرستان فومن برگزار کرده است.

«تربیت مسجدی» محور فعالیت‌های کانون فرهنگی شهیدآوینی فومن

*کانون‌های فرهنگی هنری با اجرای برنامه‌های مختلف پاسخ‌گویی نیازهای سلایق مختلف باشند

«رقیه مومنی» با بیان اینکه چند سالیست فرزند خود را برای دوره‌های مختلف به کانون شهیدآوینی می‌آورم، خاطرنشان کرد: این کانون با برگزاری برنامه‌های متنوع علاوه بر اینکه سبب ارتقای فعالیت فرزندم می‌‌شود، در راستای غنی سازی سالم اوقات فراغت نیز تلاش می‌کند.

این مادر فومنی اظهار کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و برنامه‌ریزی‌هایی که دشمنان برای جوانان و نوجوانان ما می‌کنند، خانواده‌ها باید برای مصون ماندن فرزندانشان آنها را در مکان‌های مناسب و امن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه آشنایی فرزندان از کودکی با مساجد و مسائل دینی سبب می‌شود تا آینده آنها تضمین شود و به سمت ناهنجاری‌های اجتماعی پیش نروند، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مسجد نیز در این میان باید تلاش کنند که با اجرای برنامه‌های مختلف پاسخ‌گویی نیازهای سلایق مختلف باشند.

گفتنی است، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت هرساله از سوی نهادهای مختلف از جمله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود که این طرح امسال با عنوان بچه‌های مسجد و با شعار «اخلاق، نشاط، معنویت» اجرا می‌شود.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس