تمدن‌سازی نوین اسلامی؛ در سایه‌سار فرهنگ غدیر


تمدن‌سازی نوین اسلامی؛ در سایه‌سار فرهنگ غدیر

گروه معارف- رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: در دنیای امروز به پشتوانه فرهنگ اصیل غدیر و اشاعه آن می‌توانیم در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی گام برداریم.

تمدن‌سازی نوین اسلامی؛ در سایه‌سار فرهنگ غدیربه گزارش ا‌یکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رئیس ستاد دهه غدیر کشور عصر دیروز دهم مردادماه در دیدار رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران، گفت: غدیر شناسنامه شیعه است و با توجه به در پیش بودن دهه غدیر، این ایام فرصت مغتنمی برای تبیین مسئله امامت و ولایت است.
وی با بیان اینکه، شیعه در سایه‌سار غدیر در جهان شناخته شده است، افزود: متأسفانه آن طور که شایسته بود مسئله غدیر، امامت و ولایت هنوز در جامعه جهانی تبیین و تشریح نشده است.
نظری با تاکید بر ضرورت نشر فرهنگ اصیل غدیر در عرصه جهانی، تصریح کرد: به پشتوانه فرهنگ غدیر بسیاری از بحران‌های امروز جامعه جهانی و جوامع اسلامی، برطرف خواهد شد.

خادم‌الشریعه با اشاره به اینکه، بشریت به جای بهره‌گیری از دریای عظیم امامت و ولایت، مسیر انحرافی را در پیش گرفته، اظهار کرد: غدیر دریای عظیمی است که تشنگان امروز جهان بشریت میتوانند از این دریای با عظمت سیراب شوند.
وی با اشاره به تأکید مراجع عظام تقلید و علمای حوزه در جهانی‌سازی فرهنگ غدیر، افزود: در همین راستا ستاد دهه غدیر کشور در گسترش فرهنگ غدیر در عرصه جهانی با بهره‌گیری از ظرفیتهای علمی و تبلیغی در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که مفاهیم تعالی بخش غدیر هنوز به خوبی در جامعه نشر و گسترش پیدا نکرده است، گفت: آن مبانی که امروز به نام غدیر در جامعه اسلامی ظهور و بروز پیدا کرده حتی گوش‌های از آن دریای بی‌کران نیست چرا که به پشتوانه فرهنگ اصیل دینی و غدیر می‌توانیم در مسیر تمدن سازی نوین اسلام در دنیای امروز گام برداریم.
وی با بیان اینکه مبنای دنیای امروز باید بر اساس گفت‌وگو و تعامل باشد، ادامه داد: نقش مهم وزارت امور خارجه در گسترش فرهنگ غدیر در دنیای امروز مهم و راهبردی است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان