یک شرکت آسیایی، ایمن‌ترین خودروساز جهان شد!


یک شرکت آسیایی، ایمن‌ترین خودروساز جهان شد!

عصر خودرو- ایمنی خودرو و هر شاخصه‌ای که مرتبط با آن باشد، یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی است که مردم، خرید خودروی جدید خود را بر اساس آن انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، خودرویی که باید خانواده یک فرد را جابه‌جا کرده و بدون شک، والدین، دنبال خودروهایی خواهند بود تا بتوانند ایمنی فرزندانشان را در این وسیله نقلیه، به‌خوبی تضمین کنند. در بعضی از موارد، در بازارهای جهانی، خرید یک خودروی فوق ایمن و یا حتی ایمن‌ترین خودرویی که می‌توان خرید، به معنای خرید یک خودرو از برندهای لوکس جهانی است. خودروهایی که با بالاترین فن‌آوری‌های ایمنی روز دنیا مزین شده و به طبع، نرخ بسیار بالایی را نیز دارند.

خودروسازانی مانند ولوو سوئد، تاکنون با تولید خودروهای لوکس و فوق ایمن خود، توانسته‌اند آبرو و شهرت جهانی بسیار خوبی را در ایمن بودن محصولاتشان به‌دست آورند؛ اما در طول سال‌های گذشته، شرکت‌های تولید خودرویی که تولیدات انبوه بالایی را نیز در خط تولید خود داشته‌اند، توانسته‌اند از مؤسسات ایمنی، امتیازهای بسیار بالایی را گرفته و قدم‌های بسیار بزرگی را در راستای ایمنی خودروهایشان بردارند.

در سال 2017، شرکت ژاپنی مزدا، تنها خودروسازی بود که موفق به اخذ بالاترین نمرات مربوط به ایمنی، در تمامی خطوط تولیدش شد. سال 2018 نیز، هیوندای تاج زرین ایمن‌ترین خودروساز جهان را با 10 محصولی که بالاترین نمرات (پلاس) را درزمینهٔ ایمنی به‌دست آورده بودند، به خانه برد. در امسال میلادی نیز، هیوندای در این رقابت سخت بر سر هرچه ایمن‌تر بودن خودروهایشان، توسط شرکت خواهرخوانده خود یعنی کیا، از تاج‌وتخت کنار زده شد.

کیا تلوراید مدل 2020، توانست نمره بسیار بالایی را در ایمنی به‌دست آورده و تنها به خاطر چراغ‌های جلویی خود، از امتیاز پلاس، کمی عقب‌تر رفت. طبق گفته‌های آقای ارث هدریک (Orth Hedrick)، کیا، به‌صورت مستمر و سخت، در تلاش برای تولید کردن خودروهایی بوده است که ایمنی سرنشینان خود را با بالاترین استانداردها، حفظ کنند.

خودروهای کیا که نمرات بالایی را درزمینهٔ ایمنی کسب کرده‌اند شامل ریو سدان، ریو هاچبک، کادنزا، تلوراید، سول 2019 و هفت خودروی دیگری که با امتیاز پلاس، راهی رقابت بر سر این موضوع حیاتی شده‌اند نیز شامل، کیا فورته، نیرو، نیرو پلاگین، سول 2020، اپتیما، استینگر و سورنتو هستند.

باید این را دانست که تایید صلاحیت شدن و نمره گرفتن در سیستم TSP یا TSP+، هیچ‌گاه، کار آسانی نبوده و نیست. برای به‌دست آوردن نمره‌ای در حد TSP، یک خودرو می‌بایست در سمت راننده، قسمت‌های کناری، استقامت سقف، مقاومت خودرو در مقابل آسیب نرساند به سر سرنشینان و ایمنی کافی در سمت سرنشینان و موارد دیگر، نمرات عالی و کاملی را به‌دست آورد. برای به‌دست آوردن نمره پلاس در این سیستم نیز، خودرو باید از سامانه‌هایی برای جلوگیری از حادثه و استفاده از چراغ‌های جلویی خوب درزمینهٔ ایمنی، بهره ببرد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید