طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی به روشی ساده و خوشمزه


طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی به روشی ساده و خوشمزه

قارچ به عنوان یک خوراکی مفید، منبع عظیمی از پروتئین‌ها و اسید آمینه‌های ضروری است. با تهیه کنسرو قارچ می‌توانید این ماده خوراکی را همیشه در دسترس داشته باشید و در تهیه انواع غذا از آن استفاده کنید.

طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی به روشی ساده و خوشمزه


ستاره |
سرویس آشپزی - قارچ یک ماده پرکابرد در آشپزی به حساب می‌آید. این خوراکی در تهیه انواع غذا با قارچ، پیتزا، ساندویچ مرغ و قارچ و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما مشکل اکثر افراد در استفاده از قارچ، عمر کوتاه و فاسد شدن سریع آن است؛ تهیه کنسرو قارچ به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید قارچ را به خوبی نگهداری کرده و در طولانی مدت مورد استفاده قرار دهید. در این مطلب با طرز تهیه این کنسرو خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کنسرو قارچ

مواد لازم
قارچ تازه نیم کیلوگرم
آب 6 لیوان
زردچوبه (به دلخواه) 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه

برای شروع کار، قارچ‌ها را تمیز بشویید و سپس به صورت درشت خرد کنید. (اگر قارچ‌ها ریز هستند، نیازی به خرد کردن نیست.) مقداری آب درون یک قابلمه ریخته و بگذارید آب به جوش آید. حال نمک، آبلمیو و زردچوبه را در آب ریخته و بعد از یک دقیقه سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید کمی از حرارت بیفتد. در این مرحله قارچ‌ها را درون شیشه‌های سالم و تمیز بریزید و محلولی که آماده کرده‌اید را روی قارچ‌ها بریزید. درب شیشه‌ها را محکم ببندید و در قابلمه‌ای که حاوی مقداری آب است قرار دهید. (آب باید تا نصف ارتفاع شیشه‌ها باشد.) حال قابلمه حاوی آب و شیشه‌ها را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه آب درون قابلمه بجوشد. بعد از گذشت این زمان، شیشه‌ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید کاملا سرد شوند. در نهایت کنسروهای خود را در یخچال قرار دهید. طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی به روشی ساده و خوشمزه

بیشتر بدانید: روش فریز کردن قارچ خام و پخته در منزل

نکات مهم در تهیه کنسرو

دقت داشته باشید، 10 دقیقه بهترین زمان ممکن برای تهیه کنسرو قارچ‌هاست؛ زمان بیشتر باعث می‌شود که قارچ شما سفت و لاستیکی شود. استفاده از زردچوبه، در این کنسرو اختیاری بوده و برای خوش‌رنگ شدن ظاهر کنسرو است؛ بر حسب ذائقه و سلیقه خود می‌توانید آن را حذف کنید. برای ماندگاری بیشتر، در زمان استفاده از این کنسرو، از قاشق خشک و تمیز استفاده کنید.

آیا قارچ در حالت کنسروی فاسد می‌شود؟

اگر از قارچ تازه و فریز نشده استفاده کنید، به مدت 6 ماه با خیال راحت می‌توانید از این کنسرو استفاده کنید؛ بدون اینکه نگران فاسد شدن قارچ‌ها باشید.

نکته: به یاد داشته باشید که تهیه کنسرو خوشمزه قارچ، علاوه بر آنکه باعث حفظ خواص و ارزش غذایی قارچ می‌شود، موجب سفید شدن و حتی ظاهر بهتر قارچ هم نیز خواهد شد.

سخن آخر

همان‌طور که اشاره شد، قارچ به عنوان یک خوراکی مفید، کاربردهای مختلفی در آشپزی دارد. در این مطلب طرز تهیه کنسرو خوش‌عطر قارچ به شما آموزش داده شد تا بتوانید در مواقع ضروری و زمانی که به قارچ تازه دسترسی ندارید، از آن استفاده کنید. همچنین با تهیه این کنسرو می‌توانید قارچ را به مدت طولانی با حفظ کیفیت آن، در یخچال نگهداری کنید. در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم از مطلب «روش‌های نگهداری قارچ؛ سرخ شده، بخارپز و آبپز» نیز در ستاره دیدن کنید.

نظرات و تجربیات ارزشمند خود را از طریق بخش "نظرات و پرسش‌ها" با ما و دیگر همراهان ستاره در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا