روایت مقام ارشد چین از دخالت آمریکا در ناآرامی های هنگ کنگ


روایت مقام ارشد چین از دخالت آمریکا در ناآرامی های هنگ کنگ

پکن- ایرنا- «یانگ جیه چی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری شینهوا درباره تحولات اخیر در هنگ کنگ، از دست داشتن برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا در این نا آرامی ها خبر داد.

به گزارش ایرنا، یانگ ابتدا بر اجرای سیاست‌های «یک کشور با دو نظام»، «مدیریت هنگ کنگ توسط هنگ کنگی‌ها» و خودمختاری سطح بالا از زمان تحویل دوباره حاکمیت هنگ کنگ از بریتانیا به چین در سال 1997 تاکید کرد و گفت: واقعیت نشان داده است سیاست «یک کشور با دو نظام» موفق بوده و این موفقیت نیز مورد شناخت گسترده جهانیان قرار گرفته است.

وی چنین سیاستی را بهترین راه‌حل مساله هنگ کنگ و ضامن ثبات و شکوفایی درازمدت این منطقه خواند و گفت: دولت مرکزی چین قاطعانه به اجرای این سیاست ادامه خواهد داد.

این مقام ارشد چینی که مدیریت دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را نیز بر عهده دارد با اشاره به تظاهرات و تجمع هایی که به سبب اصلاح «قانون مجرمین فراری» و «قانون کمک رسانی متقابل حقوقی در امور کیفری» از خرداد به این طرف رخ داد، گفت: در این مدت، تظاهرات و تجمع‌های بزرگی برگزار شد و در این میان، تظاهرات کنندگان تندرو عمدا خشونت‌ها را تحریک کرده و امنیت عمومی را به خطر انداخته و قانون سالاری، نظم اجتماعی، اقتصاد و شهرت جهانی هنگ کنگ را خدشه دار کردند.

روایت مقام ارشد چین از دخالت آمریکا در ناآرامی های هنگ کنگ«یانگ جیه چی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین

وی با تاکید بر حمایت دولت مرکزی چین از دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ در برخورد با این تظاهرات گفت: برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در میان آشوب‌های هنگ کنگ به دروغگویی، تنش زایی و انتقادات بی‌پایه پرداخته و حتی برای پشتیبانی از شورشی‌ها، دیدار مقامات بلندپایه خود با سرکرده‌های شورشی‌ها را ترتیب دادند.

یانگ جیه چی این اقدامات را مداخله در امور داخلی چین و نقض حقوق و اصول روابط بین المللی خواند و آن را برای روابط چین با کشورهای دیگر مضر خواند و در عین حال تاکید کرد چین قاطعانه با این اقدامات مخالف است.

مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امور هنگ کنگ را امور داخلی چین خوانده و بر اجازه ندادن به مداخله خارجی‌ها در امور هنگ کنگ تاکید دارد.

او هر توطئه ای را که به منظور ایجاد اختلال در هنگ کنگ و بازدارندگی توسعه چین و رستاخیز ملت چین انجام شود را بیهوده خواند و گفت با جدیت از برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا می خواهیم حقوق بین المللی و اصول روابط بین المللی را رعایت کنند و به تعهدات خود نسبت به عدم مداخله در امور هنگ کنگ پایبند باشند و دست از مداخله‌ جویی بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟