کشف یازده تخم دایناسور با قدمت 66 میلیون سال توسط پسر بچه چینی!


کشف یازده تخم دایناسور با قدمت 66 میلیون سال توسط پسر بچه چینی!

ژانگ یانگژ ده ساله، هنگامی که مشغول بازی در کنار رودخانه دونگ بود با سنگ عجیبی برخورد کرد که بعدا مشخص شد یازده تخم دایناسور با قدمتی بیش از 66 میلیون سال در آن جای گرفته است! این پسربچه چینی که همانند اغلب هم‌سن و سال‌هایش علاقه خاصی به دایناسورها دارد، پس از مواجه با... نوشته کشف یازده تخم دایناسور با قدمت 66 میلیون سال توسط پسر بچه چینی!...

ژانگ یانگژ ده ساله، هنگامی که مشغول بازی در کنار رودخانه دونگ بود با سنگ عجیبی برخورد کرد که بعدا مشخص شد یازده تخم دایناسور با قدمتی بیش از 66 میلیون سال در آن جای گرفته است!

این پسربچه چینی که همانند اغلب هم‌سن و سال‌هایش علاقه خاصی به دایناسورها دارد، پس از مواجه با آن سنگ عجیب، با مادرش تماس می‌گیرد و از کشف احتمالی که انجام داده به او می‌گوید. یانگژ در خصوص این اتفاق به خبرنگار روزنامه سان گفته:

من به مادرم زنگ زدم و ما گمان کردیم آن پوسته‌ها شبیه تخم دایناسور است. کارشناسان معتقدند این تخم‌ها مربوط به دوره کرتاسه بوده و بیش از 66 میلیون سال قدمت دارند. نخستین تخمی که پیدا شد 3.5 اینچ (9.1 سانتی متر) طول داشت و پس از خاک‌بردای، ده تخم دایناسور دیگر نیز پیدا شد.

کشف یازده تخم دایناسور با قدمت 66 میلیون سال توسط پسر بچه چینی!

پس از اینکه کارشناسان مربوط به محل این کشف جالب خوانده شدند، آن‌ها تایید کردند که این تخم‌ها مربوط به دایناسوری در دوره کرتاسه بوده و به شکل جالبی فسیل شده و تا امروز سالم مانده‌اند.

در سال 2015 نیز در این منطقه کارگردان زمانی که در مشغول به کار بودند، 40 تخم دایناسور پیدا کردند که هم‌اکنون بخشی از آن‌ها در موزه قرار گرفته‌اند و به خاطر اینکه طی چندین سال اخیر آثار بسیار زیادی از دایناسورها در منطقه گوانگ‌دونگ پیدا شده، برخی کارشناسان این استان شرقی چین را مهد دایناسورها می‌دانند.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا شما تا به امروز به چیزی شبیه به تخم دایناسور برخورد کرده‌اید؟ نظرات خود پیرامون این خبر را با سایر کاربران گجت‌نیوز به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش