مچ‌اندازان مهابادی صاحب چهار مدال کشوری شدند


مچ‌اندازان مهابادی صاحب چهار مدال کشوری شدند

مهاباد- ایرنا- رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد گفت: ورزشکاران این شهرستان در مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی کشور چهار مدال رنگارنگ کسب کردند.

چیا حسن‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و یکمین دوره مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی باشگاه‌های کشور با حضور ۲۷ تیم از استان‌های مختلف به میزبانی شاهرود در استان سمنان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در پنج رده سنی اظهار داشت: در این رقابت‌ها ۳۳۳ شرکت کننده در بخش دست راست و ۳۰۰ ورزشکار هم در بخش دست چپ ثبت نام و وزن‌کشی کردند که سهم تیم مچ‌اندازی مهاباد از این تعداد، ۱۱ ورزشکار بود.

وی بیان کرد: در پایان این رقابت ها تیم مهاباد یک طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کردند.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد اضافه کرد: در این رقابت‌ها «سیداحمد سیدابراهیمی» در رده سنی امید و وزن ۸۰ کیلوگرم مدال طلای راست دست و مدال نقره چپ دست را کسب کرد.

وی ادامه داد: «کامبیز کاکه‌ممی» در رده بزرگسالان و در وزن ۹۰ کیلوگرم مدال نقره چپ دست و «کاروان سلیم‌زاده» نیز در رده امید و وزن ۸۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز چپ دست شدند.

حسن‌زاده با بیان اینکه ۳۰ داور از استان‌های مختلف قضاوت این دوره از مسابقات برعهده داشتند، تاکید کرد: نفرات برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ کشور رومانی دعوت خواهند شد.

از سال ١٣٨٥ رشته مچ‌اندازی وارد ایران شد و کمیته این رشته در زیرمجموعه فدراسیون پرورش اندام قرار دارد.

مچ‌اندازی یا کشتی بازو ورزشی است که با ۲ شرکت‌کننده برگزار می‌شود که هر ورزشکار دست خود را بر روی سطحی قرار داده و آن را از آرنج خم کرده به صورتی که فقط آرنج بر روی سطح باشد، و سپس کف دست را به دست حریف قلاب می‌کند؛ در این رشته ورزشی هدف، خواباندن دست حریف بر روی سطح است به ترتیبی که دست برنده بر روی دست بازنده سوار باشد.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز