طرح تامین آب روستاهای جنوب دامغان متوقف شد


طرح تامین آب روستاهای جنوب دامغان متوقف شد

سمنان- ایرنا- عملیات حفر چاه به منظور آبرسانی به 6 روستای جنوب دامغان، به دلیل آنچه مباحث کارشناسی و فنی مطرح شده، به صورت موقت تعطیل شد.

با توجه به اعتراض روستاهای زیر پوشش مجتمع آبرسانی داوودالموسوی مبنی بر نزدیکی چاه جدید به چاه این مجتمع و به منظور ایجاد آرامش در بین مردم و کارشناسی دقیق طرح، عملیات حفر چاه برای آبرسانی به روستاهای جنوب دامغان، به صورت موقت، متوقف شده است.
عملیات آبرسانی به ۶ روستای جنوب دامغان که این روزها به موضوع داغ فضای مجازی دامغان تبدیل شده است، در مرحله ابتدایی حفر چاه به دلایل فنی به صورت موقت تعطیل شد.


طرح در حال اجرا تاثیری در آب آشامیدنی دیگر روستاها ندارد
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به اقدامات کارشناسی و فنی صورت گرفته، حفر چاه به منظور اجرای این طرح، هیچ تاثیری بر میزان آب آشامیدنی روستاهای تحت پوشش مجتمع داوودالموسوی نخواهد داشت.
مهدی قادری در ادامه اظهار داشت: حفر چاه آب آشامیدنی روستاهای جنوبی در ۱۶۰۰ متری چاه مجتمع داوودالموسوی و ۵.۵ کیلومتری روستای حسن آباد قرار دارد.
وی افزود: ایجاد چاه جدید در روستای علیان، آب تامین شده از چاه مجتمع داوودالموسوی را با هیچ کسری روبرو نخواهد کرد.
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: تعطیلی طرح آبرسانی به روستاهای جنوب دامغان ارتباطی به فرآیند اداری اخذ مجوزها ندارد، چرا که این فرآیند درست و قانونی بوده است.

طرحی که سه هزارنفر را از بی‌آبی نجات می‌دهد
رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان نیز در این خصوص به ایرنا گفت: عملیات حفر چاه و آغاز آبرسانی به روستاهای جنوب دامغان با توجه به واکنش های مردم در حال حاضر متوقف شده است.
بهروز زارع وامرزانی اضافه کرد: ادامه عملیات حفر چاه در انتظار دستور فرمانداری و تعیین تکلیف نهایی است.
وی ادامه داد: با توجه به اعتراض مردم حسن آباد مبنی بر نزدیک بودن محل حفر چاه به چاه آب آشامیدنی این روستا، دستور توقف و کارشناسی مجدد طرح صادر شده است.
زارع وامرزانی تصریح کرد: عملیات تعیین مکان و مباحث فنی مربوط به این طرح، از طرف امور منابع آب انجام می شود و آب و فاضلاب روستایی شهرستان، تنها مجری طرح و بهره بردار از آن است.
رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان گفت: اجرای این طرح بیش از سه هزار نفر از اهالی روستاهای جنوبی دامغان را از بی آبی چندین ساله نجات می دهد.
عملیات آبرسانی به ۶ روستای کلو، شیمی، کوه زر، توچاهی، کوه شاهی و سلم آباد دامغان، روز ۲۷ تیر ۹۸ با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان در روستای علیان کلنگ زنی شد.
با افتتاح این مجتمع، بیش از سه هزار نفر از مردم روستاهای دامغان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند که به منظور تکمیل گام اول، سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.
در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر جمعیت دارد که ۷۲ هزار و ۹۲۵ نفر جمعیت شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت روستایی است. بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی دامغان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)