سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد


سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: میزان مصرف ماهانه گلبول قرمز در استان به طور تقریبی 10 هزار واحد و میزان مصرف کل فرآورده های خونی نیز در طی 4 ماهه اول سال بالغ بر 48 هزار واحد بوده است.

سهیلا خسروی در گفت وگو با ایسنا افزود: سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از60 درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: روزانه 400 واحد خون و فرآورده خونی در استان مصرف می شود.
خسروی از اهداء 19 هزار واحد خون در 4 ماهه نخست سال جاری توسط مردم سخاوتمند استان خبر داد.
وی بیان کرد: در 4 ماهه نخست سال جاری، 24 هزار و 944 نفر در سراسر استان جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 22 هزار و 759 نفر مرد و 2هزارو 185 نفر زن بوده اند.
مدیرکل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که به جهت اهداء تایید شده اند را 19 هزار و 682 نفر اعلام کرد گفت: از مجموع این رقم 18هزار و 377 مرد و هزار و 305 نفر زن بوده اند.
وی ادامه داد: بیشترین گروه خونی اهدائی در طی این 4 ماه، O مثبت با رقم بالغ بر 6 هزار واحد بوده و به همین نسبت بیشترین گروه خونی مصرفی نیز همین گروه خونی بوده است.
خسروی گفت: با توجه به سطح بالای مصرف خون در استان و عدم کفایت خون های اهدائی به بیماران، ماهانه از سایر پایگاه های کشور خون به استان وارد و مصرف می شود که آمار ثبت شده در این خصوص در 4 ماه ابتدای سال بالغ بر 15هزار واحدبوده است.
وی اظهار کرد: از مردم سخاوتمند استان درخواست داریم تا با حضور در مراکز و پایگاه های این سازمان و اهداء خون، علاوه بر تضمین سلامتی خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
خسروی دارا بودن حداقل 50 کیلوگرم وزن، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها