به استقبال اولین جام مهم فصل؛ «درکلاسیکر» روح ابدی فوتبال آلمان


به استقبال اولین جام مهم فصل؛ «درکلاسیکر» روح ابدی فوتبال آلمان

به قول نیکو کواچ فرقی ندارد کجا، جدال دورتموند و بایرن‌مونیخ همیشه حساس است.

به قول نیکو کواچ فرقی ندارد کجا، جدال دورتموند و بایرن‌مونیخ همیشه حساس است.

به گزارش سایت نود، فوتبال اروپا اولین رگه‌های حساسیت در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی را با نبرد سوپرجام آلمان حس خواهد کرد؛ جایی که دورتموند و بایرن‌مونیخ یک «درکلاسیکر» تکراری را این بار در سوپر جام آلمان و از ساعت 23 امشب در ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک انجام می‌دهند.

میزبانی، مزیت دورتموند

هر چند برگزاری بازی در زمین دورتموند (سیگنال ایدوناپارک) برای تیم زرد و مشکی‌پوش، لذت و امتیاز بازی در حضور پرشورترین هواداران فوتبال آلمان را در پی دارد اما نباید غافل شد که بایرن هرگز از میهمانی‌های بزرگ در زمین رقبای بزرگ نمی‌هراسد. بایرن در هر 3 دوره قبلی سوپرجام آلمان به برتری رسیده و از این نظر، رکوردی جالب رقم زده است. در واقع آخرین شکست و ناکامی بایرن در سوپر جام، سال 2014 مقابل همین دورتموند رقم خورد.

یک نبرد تکراری

دورتموند و بایرن با توجه به قدرتنمایی اخیر در فوتبال آلمان در سوپر جام آلمان، رقبای آشنایی برای یکدیگر به حساب می‌‍آیند چون از آغاز دهه دوم هزاره جدید و طی یک دهه گذشته 6 بار این 2 تیم سوپرجام را مقابل هم برگزار کرده‌اند؛ در حالی که پیش از این تاریخ، تنها یک بار دیگر در سوپر جام آلمان ( سال 1989) به مصاف هم رفته بودند.

نامتوازن بودن افتخارات

بایرن در سیزدهمین حضور در سوپرجام آلمان قصد هشتمین قهرمانی را دارد و دورتموند مایل است ششمین قهرمانی را ضمیمه دهمین شرکتش در سوپر جام آلمان کند. در 19 دوره گذشته بایرن 13 بار یک پای میدان بوده و بیش از همه تیم‌ها (4 بار) در سوپر جامبه دورتموند باخته. این تیم 7 بار هم در سوپر جام به برتری رسیده است. دورتموند اما 4 باخت از مجموع همه باخت‌هایش را مقابل بایرن به چشم دیده است.

تحولات تابستان

دورتموند خیلی زودتر از بقیه تیم‌ها به استقبال فصل نقل و انتقالات رفت و همان ابتدا با خرید تورگن هازار و جولین برنت برای رقبا خط و نشان کشید. البته آتش تند مطابق انتظار دوام نیاورد و تیم تنها در روزهای اخیر با خرید شورله، پاسالاک و البته مت هوملس بار دیگر روی جلد روزنامه‌ها و مجلات رفت. بایرن نسبت به سال‌های قبل خرید چندانی نداشته و پاوارد، فیته‌آرپ و لوکاس فرناندس را قرمزپوش کرد. بزرگ‌ترین ابهام ابتدای تابستان برای بایرن، ماندن کواچ روی نیمکت بود که در نهایت با وجود شایعات متعدد مرد کروات در تیمش ماندنی شد.

عناصر کلیدی

سانچو و آلابا نبرد جذابی برای اثبات برتری خود و تیمشان دارند. در بخش تهاجمی هم 2 بازیکن کلیدی از هر 2 تیم وجود دارند؛ لواندوفسکی از بایرن و مت هوملس که از بایرن به دورتموند بازگشت. در مرکز میدان شاهد جنگ تن به تن بین مارکو رویس خوش‌استیل و خاوی مارتینس قدرتمند هستیم. مارتینس اگر از کابوس همیشگی مصدومیت رها شود، می‌تواند مانند سال 2013 عصای دست و مغز متفکر کواچ باشد.

رویایی‌های قبلی

2 تیم در سوپرجام 5 بار به مصاف هم رفته‌اند که 3 بار دورتموند پیروز شده و 2 بار بایرن به برتری رسیده است. در کل تاریخ رویارویی‌های 2 تیم از مجموع 123 بازی موسوم به «درکلاسیکر»، 58 پیروزی از آن بایرن شده، 32 بار دورتموند به برتری رسیده و 33 تساوی هم رقم خورده. بایرن 234 گل زده و دورتموند 148 بار تو دروازه رقیب را لرزانده است.

1977

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری