نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله


نصب کابینت آشپزخانه در ابتدا ممکن است کاری سخت و تخصصی به نظر برسد. اما اگر با لوازم مورد نیاز و مراحل نصب آشنا شوید، این کار امکان پذیر خواهد بود. این مقاله با تجربه و مشاوره کارشناسان گرد آوری شده است. پس با ما همراه باشید تا به صورت گام به گام 8 مرحله ی نصب کابینت را بشناسیم.

1.ابزار مورد نیاز را آماده کنید

پیش از هر اقدامی باید ابزار و لوازم مورد نیاز جهت نصب کابینت را آماده کنید. این لوازم شامل تراز (لیزری یا معمولی)، دریل (مخصوص دیوار)، مته الماسه، پیچ گوشتی دستی یا شارژی، مداد (جهت علامت گذاری)، اره فارسی بر، دریل معمولی یا شارژی (ترجیحا دیمر دار)، مته 8، مته 5، مته لولا گازور، مته هالوژن، اره دیسکی، اره عمود بر، پیچ، سیم سیار، پیچ دستی(گیره نجاری) و چسب آکواریوم هستند. در صورتی که تمایل دارید با مشخصات و قیمت های این ابزار آشنا شوید به ابزار نجاری در سایت فامیلا کالا مراجعه کنید.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

2.دیوار را طبق نقشه نشانه گذاری کنید

این مرحله نخستین و مهمترین بخش از کار ما است. برای نشانه گذاری دیوار به نقشه، مداد (یا ماژیک) و تراز نیاز داریم. اگر در نشانه گذاری به تراز بودن خطوط ترسیمی توجه نکنید، بدون شک در پایان کار دچار مشکل خواهید شد. پس دست بکار شوید و با توجه به نقشه کابینت مکان کلیه ی کمد ها را بر روی دیوار ترسیم کنید.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

نشانه گذاری کابینت دیواری در اولویت قرار دارد

کارشناسان در این زمینه پیشنهاد می کنند برای راحتی کار نشانه گذاری را از کابینت های دیواری (بالا) شروع کنید. دقت عمل و ریز بینی در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از پیاده سازی نقشه بر روی دیوار مکان قرار گیری پیچ ها، بست و قلاب ها را با دریل مخصوص دیوار سوراخ کنید. حال نوبت به کابینت های زمینی می رسد. نقشه را روبرو خود گذاشته و الگو را با کمک مداد بر روی دیوار بکشید.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

3.کابینت دیواری را با اتصال 45 درجه نصب کنید

نصب کابینت های دیواری نسبت به زمینی نیازمند انرژی بیشتری است پس ابتدا از آنها شروع کنید. کابینت ها را مطابق با الگو بچینید. سپس جهت افزایش سرعت و دقت از اتصال 45 درجه یا فیتینگ استفاده کنید. چوبی مستطیل شکل با طول دلخواه و مقطع 80*16 میلی متر انتخاب کرده و به دیوار متصل کنید. این نوع اتصال باعث می شود که کابینت وزن بالاتری را تحمل کند. جهت سهولت کار بهتر است نصب را از کابینت های کناری شروع کنید. کابینت ها را دقیقا در مکان خود قرار داده و آنها را از پهلو به هم فیکس (پیچ) کنید.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

4.نقطه تراز آشپزخانه را به دست آورید

معمولا در کف آشپزخانه های امروزی شیبی 1 تا 2 سانتی متری قرار می دهند. برای اطمینان از نصب صحیح کابینت زمینی حتما بلندرین نقطه کف آشپزخانه (max) را بیابید. زیرا ارتفاع پایه های کابینت پس از رگلاژ معمولا 14 سانتی متر است. حال اینکه گاهی ممکن است شیب آشپزخانه بیش از 14 سانت باشد. این موضوع در کار نصب کابینت های زمینی اختلال ایجاد خواهد کرد. پس حتما شیب را به دست آورده و از نقطه ی max آن نصب را شروع کنید.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

5.کابینت های زمینی را اتصال دهید

برای کابینت های زمینی ابتدا پایه ها را به کف کابینت متصل کنید. پس از اتصال پایه ها، کابینت های زمینی را طبق نقشه روی زمین بچینید. پیشنهاد می کنیم که ابتدا کلیه کابینت های زمینی را به یکدیگر متصل (فیکس) کرده سپس به دیوار اتصال دهید.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

6.تاج زیر مهتابی، پاخور (پاسنگ) و درها را نصب کنید

در این مرحله می توان به کمک پیچ دستی در نقش نگه دارنده تاج زیر مهتابی و پاخور را متصل کنید. توصیه می کنیم که این بخش را پیش از نصب در کابینت انجام دهید. حال نوبت به نصب یراق آلات کابینت از جمله لولا گازور و جک می رسد. سوراخ های مربوط به لولا گازور را با کمک مته لولا گازور بر روی در و بدنه ی کابینت ایجاد کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که مکان ایجاد سوراخ لولا باید از لبه در تا مرکز مته گازور فاصله ای در حدود 22 میلیمتر داشته باشند. سپس درها را به صورت کاملا موازی به بدنه اتصال دهید.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

7.صفحه کابینت را برش داده و متصل کنید

پیش از قرار دادن صفحه کابینت ابتدا به لوازم توکار موجود بر روی آن مانند اجاق صفحه ای، سینک ظرفشویی توکار، شیر آلات و پریز توکار توجه کنید. با توجه به الگوی موجود در دفترچه ی راهنما همراه با هریک از این لوازم مکان قرار گیری را برش دهید. این برش به وسیله ی اره عمود بر انجام می شود. حال صفحه آماده ی قرار گیری بر روی کابینت است.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

نصب قرنیز باعث افزایش طول عمر کابینت می شود

قرنیز کابینت یکی از یراق آلات کاربردی است که به دوام بدنه و صفحه کمک خواهد کرد. قرنیز تخت (آلمانی) و قرنیز قاشقی دو زیر مجموعه ی این گروه به شمار می روند. جهت اتصال قرنیز تخت یا آلمانی از میخ استفاده می شود. قرنیز های قاشقی را نیز با پیچ متصل می کنند. همچنین جهت پیشگیری از نفوذ آب به بدنه کابینت حتما نقطه ی اتصال صفحه و دیوار را با چسب آکواریوم آب بندی کنید.

نصب آسان کابینت آشپزخانه در 8 مرحله

8.در پایان دستگیره ها و طبقات را نصب کنید

پس از انجام کلیه ی مراحل قبل آخرین بخش مربوط به نصب دستگیره ها و طبقات کابینت است. انتخاب مدل، طرح و رنگ دستگیره کابینت کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. با توجه به تعداد پیچ های موجود بر روی دستگیره (تک پیچ یا دو پیچ) سوراخ هایی بر روی در کابینت و کشوها ایجاد کنید. سپس دستگیره ها را اتصال دهید. با وصل کردن خار طبقات بر روی بدنه، طبقات را نیز داخل کمد قرار دهید. امیدواریم با رعایت کلیه نکات ذکر شده در متن، کابینت آشپزخانه خود را به سهولت نصب کرده و سالها از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان