پیش بازی سوپرجام آلمان ؛ نگاهی به عملکرد دورتموند-بایرن مونیخ در 10 دیدار اخیر +اینفوگرافی


جنگ سنتی دو قطب فوتبال آلمان، بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، از امشب از سر گرفته می‌شود وقتی قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به مصاف هم می‌روند تا سوپرجام فوتبال آلمان را برگزار کنند. نوشته پیش بازی سوپرجام آلمان ؛ نگاهی به عملکرد دورتموند-بایرن مونیخ در 10 دیدار اخیر +اینفوگرافی اولین بار در پارس فوتبال |...

پیش بازی سوپرجام آلمان ؛ نگاهی به عملکرد دورتموند-بایرن مونیخ در ۱۰ دیدار اخیر +اینفوگرافی

اینفوگرافی اختصاصای؛ بررسی عملکرد دورتموند-بایرن مونیخ در 10 دیدار اخیر
نویسنده : پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۵۳
پیش بازی سوپرجام آلمان ؛ نگاهی به عملکرد دورتموند-بایرن مونیخ در 10 دیدار اخیر +اینفوگرافی

جنگ سنتی دو قطب فوتبال آلمان، بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، از امشب از سر گرفته می‌شود وقتی قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به مصاف هم می‌روند تا سوپرجام فوتبال آلمان را برگزار کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دورتموند امشب در شرایطی میزبان باواریایی‌ها خواهد بود که فصل گذشته شروع خوبی در بوندس‌لیگا داشت و خیز بلندی برای پایان دادن به شش قهرمانی متوالی رقیب مونیخ برداشت. شاگردان لوسین فاوره در ابتدای فصل توانستند حاشیه امنیت خوبی برای خودشان در صدر جدول بسازند تا جایی که در یک مقطع از فصل ۹ امتیاز از بایرن مونیخ فاصله گرفتند اما در هفته پایانی فصل باز هم این بایرنی‌ها بودند که سپر قهرمانی را بالای سر بردند و برای هفتمین بار قهرمان بوندس‌لیگا لقب گرفتند.

آنها در هفته پایانی ۵ بر یک آینتراخت را در هم کوبیدند و با سه امتیاز آن بازی، با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. ناکامی دوباره در کسب قهرمانی بوندس‌لیگا پس از ۷ سال انتظار، دورتموندی‌ها را مجاب کرد تابستان امسال به طور جدی درصدد تقویت ترکیب خود برآیند و به همین منظور آنها در پنجره نقل و انتقالات خریدهای مهمی انجام دادند که یکی از آنها متس هوملس بوده است. مدافع میانی سابق بایرن مونیخ همراه با بازیکنانی مانند تورگان آزار، نیکو شولز و یولیان برانت به زردپوشان وستفالن آمده است تا ضعف‌های فصل گذشته این تیم بخصوص در خط حمله جبران شود. هر ۴ بازیکنی که به تازگی به دورتموند پیوسته‌اند، در بازی‌های اردوی پیش فصل این تیم بازی کرده‌اند؛ اردویی که در آن دورتموند موفق به کسب پیروزی‌ مقابل رقبایی همچون سیاتل ساندرز، اودینزه و لیورپول شد. با این حال برانت برای بازی امشب غایب خواهد بود و حضور آزار هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چون او در پیروزی ۴ بر یک اخیر دورتموندی‌ها مقابل اودینزه مصدوم شد. توماس دلانی در کنار اکسل ویتسل هم یک سپر دفاعی مضاعف مقابل قوی‌ترین خط حمله فصل گذشته بوندس‌لیگا خواهد بود. دورتموند برای بازی امشب هم یک غایب دیگر دارد که آن دروازه‌بانش رومن بورکی است؛ کسی که مصدوم است و به این ترتیب ماروین هیتس در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. دیگر بازیکن دورتموند که حضورش در بازی امشب در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، دن اکسل زاگادو است که به دلیل بیماری تمرینات هفته گذشته زرد و مشکی‌پوشان را از دست داد. از این رو مانوئل آکانی محتمل‌ترین گزینه برای قرار گرفتن در کنار هوملس در قلب خط دفاعی دورتموند است.

پیش بازی سوپرجام آلمان ؛ نگاهی به عملکرد دورتموند-بایرن مونیخ در 10 دیدار اخیر +اینفوگرافی

بایرن مونیخ هم مانند دورتموند تابستان فعالی در پنجره نقل و انتقالات داشته و با بازیکنانی مانند لوکاس هرناندس و بنژامین پاوار دو تن از بازیکنان تیم قهرمان فرانسه جام جهانی ۲۰۱۸ قرارداد بسته است. فیته آرپ عضو تیم جوانان آلمان هم دیگر بازیکنی بوده که به شاگردان نیکو کواچ ملحق شده است. پاوار و آرپ همراه با بایرن مونیخ به اردوی پیش فصل در آمریکا سفر کردند و در آن اردو، بایرن مونیخ به آرسنال باخت قبل از آنکه دو برد متوالی مقابل رئال مادرید و میلان کسب کند. برخلاف آنها لوکاس هرناندس در خانه ماند تا روند ریکاوری‌اش را پس از مصدومیت رباط صلیبی ادامه دهد. با این اوصاف انتظار می‌رود پاوار گزینه اصلی قرار گرفتن در کنار نیکلاس زوله در مرکز خط حمله ۴ نفره بایرن مونیخ باشد اما هنوز هم این احتمال وجود دارد که ژروم بواتنگ با درخششی که در اردوی پیش فصل داشت، کواچ را مجاب کند از او در ترکیب استفاده کند.

سوپرجام امشب فوتبال آلمان، اولین بازی در این جام بعد از تقریباً یک دهه است که در آن نه خبری از آرین روبن خواهد بود نه خبری از فرانک ریبری. زوج موسوم به روبری در پایان فصل گذشته با اتمام قراردادهای‌شان از بایرن مونیخ جدا شدند اما تلاش سرژ گنابری برای پر کردن جای خالی آنها تحت‌الشعاع مصدومیتی عضلانی قرار گرفته است. در همین حال اما انتظار می‌رود توماس مولر در سمت راست خط حمله بایرن مونیخ قرار گیرد. این در شرایطی است که او در هفته‌های پایانی فصل گذشته به عنوان شماره ۱۰ تیم ایفای نقش کرد و عملکرد خوبی هم داشت. از بخت بد بایرن مونیخ، کینگزلی کومان هم در بازی اخیر این تیم مقابل تاتنهام در آئودی کاپ که باواریایی‌ها آن را در ضربات پنالتی باختند، مصدوم شد اما کواچ اطمینان دارد بال فرانسوی‌اش به بازی امشب می‌رسد. با این حال اگر او به این بازی نرسد، انتظار می‌رود آلفونسو دیویس، نوجوان کانادایی باواریایی‌ها جای او را بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403