نحوه خواندن نماز و واعدنا + دعا و طرز خواندن نماز دهه اول ذی الحجه


نحوه خواندن نماز و واعدنا + دعا و طرز خواندن نماز دهه اول ذی الحجه نماز و واعدنا از جمله نمازهایی است که در دهه اول ذی الحجه توصیه شده و علاوه بر آن برخی آداب و اعمال خاصی دارد که در دهه اول این ماه انجام میشود. ماه ذی الجحه دو عید بزرگ مسلمانان […] نوشته نحوه خواندن نماز و واعدنا + دعا و طرز خواندن نماز دهه اول ذی الحجه اولین بار در مجله...

نحوه خواندن نماز و واعدنا + دعا و طرز خواندن نماز دهه اول ذی الحجه

نماز و واعدنا از جمله نمازهایی است که در دهه اول ذی الحجه توصیه شده و علاوه بر آن برخی آداب و اعمال خاصی دارد که در دهه اول این ماه انجام میشود.
ماه ذی الجحه دو عید بزرگ مسلمانان را در خود دارد و عید قربان و عید سعید غدیر از اعیاد بزرگ و مهم مذهبی مسلمانان است و نکته مهم این ماه که آخرین ماه قمری نیز می باشد که اهمیت این ماه را بیشتر میکند.

نحوه خواندن نماز و واعدنا + دعا و طرز خواندن نماز دهه اول ذی الحجه

نماز دهه اول ماه ذی الحجه

یکی از اعمال این ماه خواندن نماز دو رکعتی است که خواندنش کمتر از ۵ دقیقه طول میکشد و به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که آنرا بجای آورد در ثواب همه‌ی حاجیان شریک میگردد.

شب اول ذی الحجه که دهه اول آن ، دارای فضیلت و شرافت زیادی است , و عبادت ، در این ایام اجر و پاداش عظیمی دارد .
یکی از اعمالی که تمام بزرگان و علما و فقهای جلیل القدر ،در ده شب اول این ماه عزیز اهتمام زیادی به آن داشته اند ؛ خواندن دو رکعت نماز در بین نمازهای مغرب و عشاء است که معروف به « نماز و واعدنا » می باشد .

نحوه خواندن نماز و واعدنا + دعا و طرز خواندن نماز دهه اول ذی الحجه

نماز دهه اول ذی الحجه از نمازهای مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود.
در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود.
به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد.

نحوه خواندن نماز و واعدنا

« مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد ، سوره توحید و سپس آیه ۱۴۲ از سوره شریفه الأعراف را میخواند :

« وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین »

کسانیکه این آیه را حفظ نیستند میتوانند از روی قرآن و یا یادداشت بخوانند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید