ساختمان نیمه‌کاره هتل آسمان شیراز همچنان می‌سوزد


ساختمان نیمه‌کاره هتل آسمان شیراز همچنان می‌سوزد

هتل آسمان که پیش از این بارها به‌دلیل مخدوش کردن حریم بصری ارگ کریمخانی خبرساز شده بود، از حوالی ساعت 11 صبح شنبه(12 مرداد) دچار حریق شد و هم‌اکنون(ساعت 24 شنبه 12 مرداد) همچنان دود آتش‌سوزی از آن به آسمان می‌رود.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، هتل نیمه‌کاره آسمان که از ابتدای دهه ۹۰ کار ساخت آن آغاز شده بود و بارها به اشکال مختلف و به‌دلیل اعتراض به تعداد طبقات آن در صدر اخبار قرار گرفته بود، ساعت ۱۱ صبح شنبه، ۱۲ مرداد به دلایلی که هنوز به شکل دقیق اعلام نشده است، دچار حریق شد و همچنان دود ناشی از آتش از آن به آسمان می‌رود.

محمدمهدی قانع مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری شیراز که صبح شنبه از استقرار بیش از ۷۰ آتش‌نشان در محل خبر داده بود، امشب به خبرنگاران گفت: ما همچنان در محل مستقر هستیم و تلاش برای ایمن‌سازی ساختمان و اطفاء کامل حریق ادامه دارد اما هنوز به شکل کامل حریق اطفاء نشده است.

قانع گفت: حرارت طبقات منفی ۲ و منفی ۱ بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه است و بیم ریختن بخشی از ساختمان وجود دارد اما این ساختمان به شکل کامل فرو نخواهد ریخت.

به گزارش ایسنا، صبح شنبه(۱۲ مرداد) اعلام شده بود که به دلیل انجام فعالیت‌های جوشکاری و ریزش آن روی مواد اشتعال‌زا، آتش‌سوزی در طبقات منفی ۲ و منفی ۱ حادث شده است. آتش‌نشانان شمار زیادی کپسول گاز و کپسول‌های مخصوص جوش کاربیت از طبقات زیرین ساختمان خارج کردند اما به ظاهر، به‌دلیل وجود تشک‌هایی که درون آن‌ها فوم وجود دارد همچنان شاهد دود ناشی از سوختن در حوالی هتل آسمان هستیم.

مشاهدات خبرنگار ایسنا حاکی است که خیابان رودکی شیراز که محل استقرار تعداد زیادی از هتل‌های معروف این شهر و از مسیرهای مهم گردشگری است، توسط نیروهای پلیس مسدود شده است. برق خیابان توسط اداره برق و با هدف پیشگیری از بروز هرگونه حادثه، قطع شده و اکثر اماکن اقامتی با استفاده از برق اضطراری روشنایی موردنیازشان را تامین می‌کنند. اکنون که نیمه‌شب شنبه را پشت سر می‌گذاریم تقریبا تمام مسئولان شهرداری، فرماندهی انتظامی فارس و نیروهای اورژانس، اعضای ستاد بحران شهرستان شیراز، خبرنگاران و عکاسان در خیابان رودکی مستقر هستند و همچنان دود از ساختمان نیمه‌کاره هتل آسمان شیراز به آسمان می‌رود.

به گزارش ایسنا، نیروهای انتظامی مستقر در محل اجازه ورود عکاسان و خبرنگاران به محدوده هتل آسمان را نمی‌دهند و تاکید دارند که رعایت شرایط ایمنی مستلزم دور ماندن از محدوده این ساختمان است.

بعد از ظهر شنبه ستاد بحران شهرستان شیراز تصمیم گرفت که بخشی از واحدهای مسکونی و تجاری محدوده هتل آسمان را تخلیه کند و هم‌اینک تمام خیابان‌های منشعب از رودکی و خیابان اصلی مملو از خودروهای آتش‌نشانی، نیروهای انتظامی و امدادگران اورژانس است.

یکی از آتش‌نشانان حاضر در محل آتش‌سوزی ساختمان نیمه‌کاره هتل آسمان به ایسنا گفت: بعد از ۱۳ ساعت یکی از کانون‌های آتش‌سوزی را پیدا کرده‌ایم و آتش‌نشانان در حال مهار آتش هستند. وی ابراز امیدواری کرد، با مهار این کانون، آتش به‌طور کامل اطفاء شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا