افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس هرمزگان


افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- شمار ماموریت های انجام شده توسط اورژانس هرمزگان در چهار ماهه اول امسال در همسنجی با مدت مشابه پارسال هشت درصد رشد داشته است.

در این مدت زمان ۱۶۷ هزار و ۹۱۸ تماس با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ در کل استان هرمزگان انجام شده که از این شمار ۱۱ هزار و ۸۸۸ تماس (حدود ۷ درصد از کل تماس ها) منجر به اعزام آمبولانس و ارائه خدمات به ۱۶ هزار و ۵۷۱ مصدوم و بیمار شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷ هزار و ۲۳۱ مورد از مجموع ماموریت های انجام شده در حوزه شهر، ۴ هزار و ۶۴۰ مورد در حوزه جاده های خارج از شهر و ۱۷ مورد انتقال بین درمانی بوده است.

دکتر محمود حسین پور بیان داشت: در این مدت ۱۱ مورد زایمان در آمبولانس با کمک تکنسین های اورژانس انجام شده که همه نوزادان در صحت و سلامت کامل به دنیا آمده اند.

نوسازی ناوگان اورژانس هرمزگان

وی در ادامه با اشاره به نوسازی کامل ناوگان آمبولانسی اورژانس ۱۱۵ استان هرمزگان گفت: اردیبهشت ماه امسال ۴۰ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ دیزلی به ناوگان امدادی اورژانس ۱۱۵ استان اضافه شد.

حسین پور خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال تعداد دیگری آمبولانس جدید نیز به سیستم اورژانس استان هرمزگان افزوده خواهد شد.

خرید سه فروند آمبولانس دریایی پیشرفته

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت:با توجه به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان و ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۱۴ جزیزه که بیشتر آنها دارای سکنه می باشد و به منظور توسعه اورژانس دریایی؛ با همت و تلاش مسئولان قبلی دانشگاه و اورژانس هرمزگان سه فروند آمبولانس دریایی پیشرفته از کشور هلند خریداری شده است.

دکتر حسین پور تصریح کرد: این آمبولانس ها در حال حاضر در بندر شهید رجایی در حال تجهیز می باشد و بعد از ترخیص، به ناوگان اورژانس دریایی اضافه خواهد شد.

راه اندازی هفت پایگاه جدید اورژانس

این مقام مسوول از برنامه ریزی های انجام شده به منظور توسعه پایگاه های اورژانس در استان خبر داد و گفت: هفت پایگاه جدید شامل فین، سیاهو، دوراهی فین (سرزه ) در بندرعباس، کشار در بندرخمیر، زیارت در پارسیان، شهرک مطهر در بشاگرد و پایگاه شماره ۲ میناب بطور آزمایشی در سال جاری راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: فعالیت این پایگاه ها با جذب نیرو پایدار خواهد ماند و به زودی ساخت یک پایگاه اورژانس در شهرک توحید بندرعباس نیز به همت خیران سلامت آغاز خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی آمبولانس های پایگاه های شهری و جاده ای شهر بندرعباس و آمبولانس پایگاه شهری میناب مجهز به دستگاه تله کاردیوگرام هستند.

وی اظهار داشت: تا شهریور ماه نیز تمامی آمبولانس های شهری و جاده ای شهرستان های رودان، خمیر و قشم به این دستگاه مجهر خواهند شد.

حسین پور بیان داشت: با راه اندازی این دستگاه ها امکان ارسال نوار قلب بیماران از درون آمبولانس برای متخصصین بخش قلب و عروق بیمارستان فراهم می گردد.

نوسازی ۷۰ درصد از ناوگان آمبولانسی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی هرمزگان گفت: پارسال ۶۰ دستگاه آمبولانس با اعتبار بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال به ناوگان امدادی اورژانس استان اضافه شد.

به گفته وی از این شمار آمبولانس ۳۴ دستگاه از آمبولانس های بسیار پیشرفته و مجهز به تجهیزات پیشرفته ای از قبیل دستگاه الکترو شوک هستند.

وی با بیان اینکه این آمبولانس ها براساس اولویت در پایگاه های شهری و جاده ای کل هرمزگان توزیع شده اند، افزود: در مجموع پارسال ۷۰ درصد از ناوگان آمبولانسی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان نوسازی شد.

تجهیز مرکز اورژانس ۱۱۵ بندرعباس به آسایار

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان یادآور شد: به زودی و در فاز نخست مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ بندرعباس به سامانه اتوماسیون عملیاتی آسایار مجهز خواهد شد.

دکتر حسین پور اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی به صورت الکترونیک رصد - ثبت و نگهداری می‌شود.

این مقام مسئول میانگین تعداد ماموریتهای روزانه اورژانس هرمزگان را ۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریتهای شهری ۸ دقیقه و در جاده ۱۴ دقیقه می باشد که مطابق با استانداردهای کشور است.

اورژانس هرمزگان دارای ۴۱ پایگاه جاده ای و روستایی و ۱۹ پایگاه شهری است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من