800 تن گندم در چالدران خریداری شد


800 تن گندم در چالدران خریداری شد

ارومیه – ایرنا – فرماندار چالدران گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در این شهرستان، 800 تن از این محصول برداشت و روانه سیلوها شده است.

حسن محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی‌ها سه هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چالدرانی، امسال خریداری می شود که حدود ۲۶ درصد آن خریداری شده است.

وی اضافه کرد: ۲ مرکز خرید سازمان تعاون روستایی در چالدران مسئولیت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را عهده‌دار است.

وی بیان کرد: اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل برای کشاورزان در راستای خرید سریع و پرداخت کامل وجه مورد نیاز آنان انجام شده است.

طبق برآوردهای سازمان جهاد کشاورزی امسال میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آذربایجان‌غربی به بیش از ۷۰۰ هزار تن خواهد رسید.

۳۶۸ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی در سال جاری به کشت گندم اختصاص یافته است.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیر مفید حداکثر تا ۲ درصد سن زدگی و رطوبت ۱۲ درصد، ۱۳ هزار ریال تعیین شده است.

آذربایجان‌غربی با وجود کشت سنتی در بخش تولید گندم جزء ۱۰ استان برتر است و می توان با بکارگیری فناوری‌های نوین در مراحل کاشت، داشت و برداشت گندم به نتایج مطلوب‌تری در بهره‌وری دست یافت.

بزرگترین گندم‌زارهای آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های ارومیه، بوکان، میاندوآب، نقده، پیرانشهر، مهاباد و شاهین‌دژ قرار دارد.

خرید تضمینی گندم طی سال‌جاری تا ۲۰ شهریور در آذربایجان‌غربی ادامه می‌یابد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟