مدیرکل کمیته امداد: هشت قربانگاه عید در سمنان مشخص شد


مدیرکل کمیته امداد: هشت قربانگاه عید در سمنان مشخص شد

سمنان-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به ترویج فرهنگ تخصیص بخشی از قربانی به نیازمندان، گفت: هشت قربانگاه ذبح قربانی در این استان برای روز عید سعید قربان مشخص شد.

محسن مسعودیان راد روز یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات کمیته امداد استان سمنان، افزود: یک هزار و ۴۰ قربانی امسال در قربانگاه های ذبح استان پیش بینی شد، سال گذشته ۷۰۰ راس قربانی انجام شد.

وی، هدف از ایجاد قربانگاه های استان سمنان را کمک مردمی به افزایش سبد غذایی محرومان برشمرد و بیان کرد: قرآن سنت قربانی را با فقرزدایی گره زده است و طرح امیرآباد این نهاد در شهرستان دامغان تبدیل به الگوی کشوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: همکاری و هماهنگی مسوولان دیگر دستگاه ها به منظور جلوگیری از موازی کاری و همگرا کردن بخش های مختلف لازم است.

فاصله اجتماعی بین توانمندسازی‌ و نیاز مددجویان

مسعودیان راد با اشاره به ظرفیت های مناطق مختلف سمنان، گفت: گسست اجتماعی بین ایجاد توانمندی و برطرف سازی نیازمندی ها در جامعه یکی از مشکلات کمیته امداد است.

وی تاکیدکرد: رویکرد حمایتی باید تبدیل به نگاه توانمندسازی افراد شود تا شرایط خوبی از لحاظ ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در کشور رقم بخورد.

وی با بیان اینکه فقرزدایی با تزریق پول برطرف نمی شود، اضافه کرد: سایه افکندن دیدگاه حمایتی در سال های گذشته سبب شده فقر از چهره جامعه زدوده نشود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: اشتغالزایی متکی بر روش های دانش بنیان همچون استفاده از انرژی خورشیدی یکی از اولویت های این نهاد با هدف اشتغالزایی پایدار و خودکفایی مددجویان است.

مسعودیان راد ادامه داد: گره زدن مشاغل خرد و کارگاهی به مشاغل صنعتی می تواند در رونق اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار مددجویان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه ورود خیران در تحقق طرح های اشتغالزایی با هدف خروج مددجویان از چرخه حمایتی ضروری است، تصریح کرد: ایجاد مجمع خیران کارآفرین یکی از اقدامات کمیته امداد استان سمنان در این راستا است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه صدای محرومان به گوش برخی از اقشار جامعه نمی رسد، تصریح کرد: بخشی از جامعه صدای محرومان را نمی شنود و برخی مسوولان نسبت به نیازهای این قشر توجهی ندارند که اصحاب رسانه با اطلاع رسانی مطلوب نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۳۱ هزار نفر معادل حدود چهار درصد از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و ۶۰۰ خانوار در قالب ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا