حضور آزمایشی رقابت تیمی در المپیک 2020/ اولین حضور ایران در تکواندوی تیمی جام جهانی


حضور آزمایشی رقابت تیمی در المپیک 2020/ اولین حضور ایران در تکواندوی تیمی جام جهانی

تیم ملی تکواندوی ایران برای نخستین بار در بخش مشترک زنان و مردان جام جهانی شرکت می کند.

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2019 تکواندو از یکم شهریورماه به مدت 3 روز و در "ووشی" چین برگزار می‌شود و تیم ایران در سه بخش مردان، زنان و مشترک (زنان و مردان) در این رقابت ها شرکت می کند.


ایران برای نخستین بار در بخش مشترک زنان و مردان هم تیم خواهد داشت. با اینکه برخی این موضوع را یک اتفاق عجیب خوانده اند، جالب است بدانیم که در بخش ترکیبی زنان و مردان هم 4 تکواندوکار در هر 2 تیم حضور دارند که 2 هوگوپوش زن با یکدیگر و 2 هوگوپوش مرد هم با یکدیگر مبارزه می کنند و تداخلی در این میان وجود ندارد.


با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو برای نخستین بار مسابقات تیمی مشترک (زنان و مردان) در بازی‌های المپیک 2020 – توکیو به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و تیم‌های اول و دوم رقابت‌های جام جهانی 2019 مستقیما به این رویداد دعوت می‌شوند.


دلیل شرکت تیم ملی ایران در رقابت های تیمی نیز اضافه شدن این بخش به بازی های المپیک است. در صورت موفقیت رقابت های آزمایشی تکواندو در بخش تیمی در المپیک 2020، قرار است در المپیک 2024 این مسابقات به صورت رسمی برگزار شود.


در جام جهانی تکواندو 2019 به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب 80، 48 و 28/80 امتیاز تعلق می‌گیرد؛ همچنین مسابقات جوایز نقدی دارد که به تیم قهرمان 20 هزار دلار، نایب قهرمان 10 هزار دلار و سوم نیز 5 هزاردلار اهدا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها