استقبال پرشور از جزایری عرب در فرودگاه امام خمینی(ره) + فیلم


استقبال پرشور از جزایری عرب در فرودگاه امام خمینی(ره) + فیلم

رکنا: آقازاده شهرام جزایری با کسب مدال طلا با افتخار در میان استقبال پر شور مسئولین فدراسیون و دوستداران ورزش تکواندو همراه کاروان ورزشی کاراته از مسابقات جهانی کره جنوبی وارد کشور شد.

به گزارش رکنا، روز 12 مردادماه 1398 به دلیل استقبال مردم و ورزش دوستان این رشته روز با شکوهی برای تیم و کاروان کاراته و تکواندو محسوب می شد ، ارشیا ( آقازاده ) شهرام جزایری قهرمان جهان تکواند که با خوشحالی بسیاردر فرودگاه امام خمینی(ره) با کسب مدال طلا با افتخار در میان استقبال پر شور مسئولین فدراسیون و دوستداران ورزش تکواندو همراه کاروان ورزشی از مسابقات جهانی کره جنوبی وارد کشور شد.

پنجم مردادماه ۱۳۹۸، ارشیا فرزند ۱۱ ساله شهرام جزایری معروف ، در مسابقات جهانی کره جنوبی به عنوان نماینده منتخب جمهوری اسلامی روی سکوی قهرمانی جهان رفت و مدال ارزشمند طلا دست یافت.

ارشیا جزایری عرب در مسابقات جهانی تکواندو در رشته "هانما دانگ" توانست در دو ایتم "تیو نوپی چاگی" مدال برنز و در رشته" تیو یوپ چاگی" مدال خوشرنگ طلا را با اقتدار از ان خود کند ‌و در این رشته رکورد دار جهان هم شود .

ارشیا با کمر بند مشکی دان ” دو ” در رده سنی خردسالان به عنوان کوچکترین عضو تیم ملی تکواندو ایران در این مسابقات شرکت کرد و با غلبه حریفان سرسخت خود توانست افتخار کسب کند.

ارشیا که از این استقبال ذوق زده شده بود به ما می گوید : «فقط ممنون این مردم هستم.» مادر و خانواده ارشیا هم جزو استقبال کنندگان بودند و در این مراسم پر شور بازار عکس سلفی هم مثل همیشه داغ بود و خیلی از حاضران با ارشیا و مسعود طلایی استاد وی عکسی به یادگار گرفتند.

ارشیا جزایری در میان استقبال پرشور طرفدارانش به ما می‌گوید: «فوتبال هم بازی می‌کنم اما تکواندو را بیشتر دوست دارم. از ۵ سالگی تکواندو کار کرده‌ام. »

ماجرای علاقه‌مندی ارشیا به تکواندو هم به زمانی بر می‌گردد که مربی ورزش در مقطع پیش‌دبستانی‌اش یک روز را به تمرین ورزش‌های رزمی اختصاص داد و ارشیا هم به خوبی استعدادش را نشان داد. شوق و اشتیاق ارشیا به تمرین و ورزش به قدری است که دوستان و اطرافیانش را هم به ورزش علاقه‌مند کرده ا ست، می‌گوید: «خواهر کوچک‌ترم، آرنیکا، هم در همین رشته تمرین می‌کند و کمربند مشکی دار».

وی افزود : «نخستین نکته‌ای که مربی تکواندو برای ما توضیح می‌دهد نظم و انضباط است. من هم برنامه‌ریزی می‌کنم تا هم در درس و هم در تکواندو بهترین باشم. » در مسابقات تکواندو رده سنی ۸ تا ۱۲ سال در گروه خردسالان دسته‌بندی می‌شود. ارشیا امسال توانست در این رده سنی به مقام نایب قهرمان کشوری دست پیدا کند. مسعود طلایی مربی ارشیا می‌گوید: «حضور ارشیا در مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۱۹ کره‌جنوبی تأیید شده‌است و مردادماه عازم کره‌جنوبی هستیم. در این مدت ارشیا روزی ۳ ساعت تمرین می‌کند. ارشیا در شاخه‌ هان‌مادانگ در رشته تکواندو مسابقه می‌دهد که شامل تکنیک‌های پایه، پومسه، شکستن اجسام و دفاع شخصی است.»

از آنجایی که مسعود طلایی معتقد است بازی در رشد فیزیکی و روحی بچه‌ها مؤثر است، بیشتر تمرین‌های ورزشی را با رویکرد بازی برای بچه‌ها آموزش می‌دهد: «علم نوین ورزش به ما می‌گوید که باید آموزش را برای بچه‌ها جذاب کنیم تا ضمن بازی و تجربه هیجان، تمرین‌ها و تکنیک‌ها را به خوبی و با اشتیاق انجام دهند. »

لعیا باقری، مادر ارشیا، از افزایش تمرکز ارشیا در انجام درس‌هایش به واسطه ورزش کردن می‌گوید: «تمرین‌های تکواندو باعث شده تا ارشیا یادگیری بالایی داشته باشد و وقتی سر درس و مشق‌هایش می‌نشیند، تمرکز داشته باشد. خوشبختانه از رقابت نمی‌هراسد و بارها پیش آمده که برنده نشده ، اما ناامید هم نشده و به امید برد در رقابت‌های بعدی ورزش را ادامه می‌دهد. در ورزش‌های رزمی یا به‌ طور کلی در ورزش، بچه‌ها احترام گذاشتن و اخلاق ورزشی را هم می‌آموزند که به نظر من از کسب مقام قهرمانی هم بالاتر است» .

این در حالی است ، شهرام جزایری از سال 1380 تا کنون با مشکلات پرونده های قضایی دست و پنجه نرم می کند و حدود 14 سال در زندان بسر می برد . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!