لزوم افزایش سواد دیجیتال برای مدیریت شهر هوشمند


رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور تاکید کرد برای اینکه بتوانیم مدیریت و برنامه ریزی در شهر هوشمند داشته باشیم باید موضوع توسعه آموزشها و سواد دیجیتال شهروندان مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما؛ امیر شجاعان در برنامه «روزنه» رادیو گفتگو در خصوص«معیارها و ویژگی های شهر هوشمند» سخن گفت،

لزوم افزایش سواد دیجیتال برای مدیریت شهر هوشمند

وی با اشاره به مسئله گسترش شهر نشینی در دنیای امروزه گفت : پیش بینی شده تا سال 2050،هفتاد درصد از جمعیت جهان در شهرها زندگی کنند،که این جمعیت 80 درصد از تولیدناخالص جهانی را تولید خواهند کرد.

شجاعان افزود: برای اینکه شهروندان در رفاه باشند و بتوانند فعالیت هایشان را به سرانجام برسانند باید قابلیتهای شهری افزایش یابد. از این جهت معیارهای مثل حکمرانی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند مطرح می شود که باید به آنها پرداخته شود.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک گفت: شهرها به طور ذاتی دچار پیچیدگی هایی هستند که باید برای حل مشکلات ان از یکسری روشهای سیستماتیک استفاده کرد .

وی گفت به عنوان مثال به مشکلات ترافیک در شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: رفت و آمد هوشمند لازمه زندگی امروزی است و استفاده از چراغهای راهنمایی هوشمند در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور ما بکار گرفته می شود.

شجاعان، محور تحول هزاره سوم را برنامه ریزی شهری با استفاده از فناوری های نوین دانست و گفت: موضوعات مربوط به مدیریت شهری و شهر هوشمند تماما به یکدیگر مربوط هستند و نیازمند به برنامه ریزی سلسله وار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...