توجه دولت به مشکلات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب کرمان


توجه دولت به مشکلات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب کرمان

جیرفت - ایرنا - مشکلات جنوب کرمان در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت و مدیران کل تامین اجتماعی، کار و بهزیستی استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، طبق دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیاتی متشکل از مدیران کل بهزیستی، کار و تامین اجتماعی استان کرمان امروز (یکشنبه) به جیرفت سفر کردند و در نشستی روند مصوبات سفر مرحوم سید محمدتقی نوربخش رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی و انوشیروان محسنی بندپی رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور به شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد را پیگیری و مشکلات موجود را برای سفر قریب الوقوع وزیر کار مورد بررسی قرار دادند.

ساخت بیمارستان تامین اجتماعی مطالبه مردم جنوب کرمان

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی در این مناطق گفت: جنوب استان کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت از داشتن بیمارستان تامین اجتماعی محروم است.

یحیی کمالی پور افزود: ایجاد بیمارستان تامین اجتماعی از خواسته های مهم و به حق مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان است.

وی به مشکلات جنوب کرمان در حوزه بهزیستی، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان تامین اجتماعی، ایجاد ساختمان اداری تامین اجتماعی عنبرآباد، پرداخت تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی، ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی به پلی کلینیک، تامین اعتبار برای احداث ساختمان بهزیستی جیرفت، ارتقاء اورژانس اجتماعی از سطح 2 به سطح یک، خرید خودرو برای اورژانس اجتماعی عنبرآباد، تهیه و توزیع غذای گرم برای مهدهای کودک و ایجاد اشتغال برای هفت هزار نفر متقاضی کار از جمله نیازهای این منطقه است.

کمیته فنی اشتغالزایی در جنوب کرمان تشکیل شود

فرماندار جیرفت نیز در این نشست گفت: با توجه به بُعد مسافت و فاصله شهرستانهای جنوبی با مرکز استان، پیشنهاد می کنیم کمیته فنی اشتغالزایی استان هر چند وقت یکبار در جنوب کرمان به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار شود.

ابوذر عطاپور وزیری افزود: دولت از سرمایه گذران بخش خصوصی حمایت می کند و در راستای این حمایت، پیگیر برگزاری نشست کمیته فنی اشتغالزایی در جیرفت هستیم.

وی از حمایت دولت در زمینه طرح های مشاغل روستایی خبر داد و گفت: دولت با ارائه تسهیلات با نرخ سود 6 درصد از طرح های زود بازده روستایی حمایت می کند لذا متقاضیان با مراجعه به اداره کار و رفاه اجتماعی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی جیرفت به پلی کلینیک

فرماندار جیرفت همچنین خواستار ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی جیرفت به پلی کلینیک شد تا مردم این منطقه خدمات را در نزدکترین نقطه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیمه شده های تامین اجتماعی جنوب کرمان باید مسافت زیادی را برای دریافت خدمات به کرمان متحمل شوند، اظهار داشت: با احداث بیمارستان تامین اجتماعی شاهد کیفیت بیشتر در خدمات رسانی به مردم خواهیم بود.

پوشش بیمه ای در جنوب کرمان حدود 20 درصد است

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در کارگروه بررسی مصوبات مدیران عالی حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: پوشش بیمه ای در جنوب استان نزدیک به 20 درصد است که نسبت به نُرم کشوری و استانی، پایین است.

علی حسینی افزود: پرداخت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت در شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد ماهیانه بالغ بر 10 میلیارد تومان است.

وی به سه هزار کارگاه فعال در شهرستان های جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: تعداد بیمه شده های اصلی در این شهرستان ها 25 هزار نفر است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان در خصوص ساختمان اداری شعبه جیرفت هم گفت: از تمام ظرفیت استان در راستای اقدامات لازم برای ساختمان جیرفت استفاده کرده ایم.

۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان کرمان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم گفت: سال گذشته در استان کرمان ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی خرد پرداخت و امسال این اعتبار هشت میلیارد تومان شده است.

رضا اسماعیلی افزود: با پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای طرح های خرد اشتغالزایی به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد تخصیص پیدا می کند.

وی با بیان اینکه 50 درصد مشاغل جیرفت و ۳۰ درصد مشاغل استان در بخش کشاورزی است، گفت: از طرح های مشاغل روستایی در این بخش حمایت ویژه می شود.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری 2 هزار و 411 شغل در جیرفت با حمایت های دولت ایجاد می شود.

گزارش از هادی شفیعی

7450/7429

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن