نمین رتبه اول تولید تخم‌مرغ خوراکی استان اردبیل را کسب کرد


نمین رتبه اول تولید تخم‌مرغ خوراکی استان اردبیل را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نمین گفت: این شهرستان رتبه اول تولید تخم‌مرغ استان اردبیل را کسب کرد.

شهرام محسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد مرغداری‌های تخم‌گذار فعال شهرستان نمین به چهار واحد با ظرفیت ۱۰۷ هزار قطعه و تولید سالیانه ۲ هزار و ۲۰۰ تن می‌باشد.

او اظهار داشت: شهرستان نمین بیشترین ظرفیت در زمینه تولید تخم‌مرغ خوراکی در استان اردبیل را داراست و بیش از ۴۳ درصد تخم‌مرغ خوراکی استان در این شهرستان تولید شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی نمین گفت: با توجه به اینکه میانگین سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور ۲۰۰ عدد می‌باشد، این امر بیانگر تولید بیش از هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ مازاد بر مصرف شهرستان است که به سایر شهرستان‌های استان و نیز استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی افزود: تخم‌مرغ عالی‌ترین منبع پروتئینی و دارای ۹ اسیدآمینه ضروری است که همه مواد ویتامینی و معدنی از جمله کلسیم، سدیم، ید، سلنیوم، کولین و ویتامین های А، B، D و C را در خود دارد.

محسنی با بیان اینکه متوسط سن ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور کمتر از ۱۸ سال است، گفت: تامین پروتئین ارزان‌قیمت برای قشر جوان یکی از دغدغه‌های مسوولان بشمار می‌رود و افزایش سرانه مصرف تخم مرغ از متوسط ۲۰۰ عدد به ۲۵۰ عدد امری ضروری است.

تحقیق‌ها و پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف تخم‌مرغ باعث سلامتی، افزایش طول عمر و جلوگیری از مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها می‌شود.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود