فهرست شیندلر؛ روایت داستان یک کارخانه‌دار در جنگ جهانی دوم


فهرست شیندلر؛ روایت داستان یک کارخانه‌دار در جنگ جهانی دوم

رمان «فهرست شیندلر» روایتی واقعی درباره فردی به نام اسکار شیندلر کارخانه‌دار و سرمایه‌دار آلمانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رمان «فهرست شنیدلر» بخشی از زندگی شیندلر را از سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ (درست در میانه جنگ جهانی دوم) روایت می‌کند. رمان از فهرستی نام می‌برد که شیندلر آن را تهیه کرده است و نام هر فردی که در این فهرست نوشته می‌شود، از مرگ نجات پیدا می‌کند. این فهرست در اصل نام افرادی است که به عنوان نیروی متخصص در کارخانه‌های شیندلر به کار گماشته می‌شدند. او با این کار نزدیک به ۱۲۰۰ نفر را نجات داد.

فهرست شیندلر؛ روایت داستان یک کارخانه‌دار در جنگ جهانی دوم

محبوبه مهرآفرید کتاب «فهرست شیندلر» را در سال ۱۳۹۷ ترجمه کرد و در سال ۱۳۹۸ در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شد.

فهرست شیندلر، اثری است که در سال ۱۹۸۲ برنده جایزه ادبی «من بوکر» شد. از این کتاب فیلمی سینمایی به همین نام نیز اقتباس شده است که علاقه‌مندان سینما به خوبی با آن آشنایی دارند. فیلمی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که محصول سال ۱۹۹۳ است. این فیلم تا مدت‌ها در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر سایت بانک اینترنتی اطلاعات فیلم‌ها رتبه ۵ را داشت. این فیلم توانست جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم و جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به دست بیاورد.

توماس کِنیلی، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، رمان‌نویس، و هنرپیشه استرالیایی است. وی در سیدنی متولد شده و در کالج سنت پتریک در نیوساوت وست استرالیا تحصیل کرد. توماس کنیلی یکی از ده استرالیایی است که با کسب جایزه «یک عمر دستاورد ادبی» در سال ۲۰۱۵ نامش به عنوان افتخار ادبیات استرالیا به ثبت رسیده است. این نویسنده بالغ بر ۸۰ اثر دارد که از جمله آثار او "نجوا‌های جیمی به لک اسمیث"، " بیوه و قهرمانش" را می‌توان نام برد. از دیگر آثار کنیلی که در ایران ترجمه شده است، کتاب ندکلی و شهر زنبورهاست که در سال ۱۳۷۰ در انتشارات سروش و نگاه ترجمه و چاپ شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی