در جامعه ولایت مدار ویژه خواری و تضعیف حقوق مردم کمرنگ است


در جامعه ولایت مدار  ویژه خواری  و تضعیف حقوق مردم کمرنگ است

حجت الاسلام سبحانی گفت:ولایی اندیشی ولایت پذیری ولایت مداری می تواند از طریق دهه ولایت به جوانان منتقل شود در جامعه (ولایت مدار) حرام خواری ، ویژه خواری و تضعیف حقوق مردم کم می شود و تعهد، تقید و عمل به ارزشهای فرهنگی و اجتماعی بالا می رود.

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دهه ولایت و راهکار نهادینه کردن این مفاهیم در جامعه گفت:هدف از نامگذاری ایام به مناسبت های مختلف تحقق ارمانهایی است که ما را به آن نام نزدیک کند و میان جامعه و آن نامگذاری سنخیت ایجاد کند.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس نهم افزود: دهه ولایت که از عید قربان تا عید غدیر است و با خطبه پرمضمون حضرت علی (ع) در عید غدیر همراه است که ما را به فرهنگ ولایی و علوی نزدیک می کند و نظام خانواده و جامعه را مستحکم می کند.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: ولایی اندیشی ولایت پذیری ولایت مداری می تواند از طریق دهه ولایت به جوانان منتقل شود. اما آیا ما توانستیم به این هدف برسیم؟ باید بگوییم این اقدامات کافی نبوده و دستگاههای فرهنگ ساز در بسیاری از برنامه های خود کم کاری داشتند از جمله انتقال این اندیشه به نسل جوان کم کار کردند.

وی گفت: به همین جهت در میان جوانان آنهاییکه مدارج علمی بالاتر را طی می کنند باید این مفاهیم در طی زندگی انها اثر گذار باشد.

حجت الاسلام سبحانی نیا ادامه داد: لازم است دستگاههای فرهنگ ساز ، صدا و سیما و چهرهای فرهنگ ساز و حوزه های علمیه این مفاهیم را تبیین کنند و تاثیرات آن را بازگو کنند.

نماینده مردم در خانه ملت در مجلس نهم اظهار کرد: جامعه دینی نیاز دارد تا مفاهیم دینی برای آنها به شکل عمقی تعریف شود، ولایت تنها یک نام نیست بلکه دنیایی از مفاهیم در ان اندوخته شده است.

وی تصریح کرد: در ولایت پذیری ، ایمان، خدمت به همنوع، مقابل با ظلم ، مقابل با حرام خواری و مفاهیم ارزشی نهفته است.اگر این مفاهیم را به درستی منتقل کنیم یعنی همان منویات رهبر انقلاب که در جمع نیروهای جهادی بر کار جهادی و خدمت بی منت تاکید داشتند و خودبخود زمینه ان فراهم می شود در این جامعه (ولایت مدار) حرام خواری ، ویژه خواری و تضعیف حقوق مردم کم می شود و تعهد، تقید و عمل به ارزشهای فرهنگی و اجتماعی بالا می رود.

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!