آمادگی کامل موسسه رازی برای مقابله با بیماری نیوکاسل


آمادگی کامل موسسه رازی برای مقابله با بیماری نیوکاسل

مدیر تحقیق و تولید فراورده‌های بیولوژیک طیور موسسه رازی گفت: 100 میلیون دز واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما به شکل 250 و 500 دزی به سفارش سازمان دامپزشکی کشور در موسسه رازی تولید و در طی ماه‌های آینده برای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در پرنده‌های روستایی و مرغان محلی به عنوان مخازن بیماری، در اختیار همکاران سازمان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر سید رضا ابراهیمی در نشست مشترک متخصصین موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با متخصصان و دامپزشکان شاغل در صنعت طیور گفت: موسسه رازی کماکان به دنبال تکمیل سبد محصولات خود است و برای فرآورده‌های بیولوژیک طیور برنامه‌های راهبردی مشخص در دستور کار دارد .

وی خاطرنشان کرد: بعد از تولید واکسن‌های گامبورو، نیوکاسل کلون، دوگانه زنده لاسوتا و برونشیت و واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما در طی چند سال اخیر، اکنون با اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی کشور آماده تولید انبوه واکسن زنده برونشیت عفونی طیور سروتیپ 793 B و واکسن زنده آبله قناری هستیم.

ابراهیمی اضافه کرد: این واکسن‌ها از جمله تولیدات جدید در کشور بوده و تحولات قابل‌توجهی به دنبال خواهند داشت، همچنین این واکسن‌ها مصرف زیادی در کشور دارند و تولید آنها از نظر صرفه‌جویی ارزی قابل توجه خواهد بود .

وی ادامه داد: 100 میلیون دز واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما به شکل 250 و 500 دزی به سفارش سازمان دامپزشکی کشور در موسسه رازی تولید و در طی ماه‌های آینده برای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در پرنده‌های روستایی و مرغان محلی به عنوان مخازن بیماری، در اختیار همکاران سازمان قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی نقش و اهمیت تولیدات موسسه رازی در اجرای برنامه‌های کنترل کشوری و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری نیوکاسل را کاملا ملموس و اثرگذار دانست و گفت: با اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی برای عرضه واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما در ویال‌های 2500 دزی و تسهیل مصرف این واکسن در مزارع پرورش صنعتی طیور گام دیگری در خدمت رسانی به این صنعت پر اهمیت برداشته‌ایم .

گفتنی است با توجه به وقوع درگیری‌های متعدد بیماری نیوکاسل در مزارع پرورش طیور، در این نشست به تقاضای حاضرین در جلسه، مطالبی درباره اثربخشی واکسن‌های نیوکاسل تولیدی موسسه رازی و کارآیی آنها در چالش با ویروس‌های جدید در گردش و نتایج تحقیقات چندین ساله پژوهشگران موسسه رازی در همکاری با سازمان دامپزشکی، دانشگاه تهران و دامپزشکان بخش خصوصی توسط دکتر محمد عبدالشاه ارائه شد و سپس بحث و گفت‌وگو پیرامون آن انجام گرفت و محققین موسسه رازی به سوالات اعضای حاضر در جلسه پاسخ دادند .


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل