جزئیات حکم متهمان پرونده کیمیا خودرو


حکم حبس‌های طولانی مدت، رد مال و انفصال از خدمات دولتی و عمومی برای متهمان پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس صادر شد.

حکم حبس‌های طولانی مدت، رد مال و انفصال از خدمات دولتی و عمومی برای متهمان پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس صادر شد.

به گزارش صدای ایران از صداوسیما، در پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس متهمان مهدی فتاحی نیا فرزند عثمان عضو هیئت مدیره شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس، مرتضی فتاحی نیا فرزند عثمان عضو هیئت مدیره شرکت و دل نیا فتاحی نیا فرزند عثمان مدیرعامل این شرکت به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ترتیب به تحمل ۲۵ سال، ۱۵ سال و ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

این متهمان که اعضای یک خانواده هستند، به استرداد همه اموال منقول و غیرمنقول کسب شده از محل کلاهبرداری، رد مال به شکات، پرداخت جزای نقدی معادل مجموع اموال و انفصال دایم از خدمات دولتی هم محکوم شدند.

همچنین، متهمان ردیف چهارم تا هشتم به اتهام معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای محاکمه شدند و عبدالنبی حسین پور فرزند الهیار به ۱۰ سال حبس، علیرضا اشرف تاری فرزند یداله به ۱۰ سال حبس، نسرین الهیاری فرزند رضا به ۱۰ سال حبس، اعظم کریمی فرزند غلامحسین به ۱۰ سال حبس و سمیه عفت دوست فرزند فیض اله به ۱۰ سال حبس محکوم شده اند.

بر اساس رای دادگاه شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، متهمان ردیف چهارم تا هشتم به استرداد وجوه سپرده گذاران مالباخته هم محکوم شده اند.

۷ متهم متواری این پرونده هم به صورت غیابی محاکمه شده اند.

با صدور احکام متهمان، شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس هم ابطال شده است و متهمان پرونده به مدت ۲ سال از دریافت کارت بازرگانی، ارز دولتی، ثبت سفارش، خدمات دولتی و عمومی و دریافت دسته چک و اسناد تجاری محروم شدند.
این احکام قطعی است و تجدیدنظر ندارد.

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس ۲۹ خرداد امسال در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی کلید خورد.

متهمان این پرونده در ۵ جلسه علنی محاکمه شدند و جلسات دادرسی ۱۷ تیر امسال به پایان رسید و امروز احکام متهمان پرونده صادر شد.

مبلغ کلاهبرداری محکومان این پرونده، ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و بیش از ۱۱۸۰ شاکی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق