زنجان جزو استان های شاد کشور است


زنجان جزو استان های شاد کشور است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت:2 پژوهش در فاصله چهار سال توسط مرکز افکار سنجی ایسپا انجام شده است که بر اساس نتایج پژوهش اول زنجان به عنوان استان نخست و بر اساس نتایج پژوهش دوم این استان در جایگاه سوم میزان شادی و نشاط در بین استان های کشور قرار دارد.

مسیح الله سلطانی روزدوشنبه در نشست دوره آموزشی کارکنان بهزیستی افزود: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی ۱۰ اولویت اصلی در این استان مورد توجه قرار گرفت که از این تعداد اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، انحرافات اخلاقی و اجتماعی در اولویت رسیدگی است.

وی، پنج اولویت دیگر را خشونت، ازدواج های زرد شامل (کودک همسری، و یا ازدواج در سنین بالا)، آسیب های فضای مجازی، تصادفات و رفتارهای ترا زناشویی که مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند، برشمرد.

به گفته این مسئول، سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق اعتبارات امور اجتماعی به ۱۲ دستگاه اجرایی فعال و در کنار آن تشکل های مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان اختصاص یافت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: یکی از دستگاههای تخصصی در امر کاهش آسیب های اجتماعی و هزینه کرد صحیح، در مسیر هدایت شده آن بهزیستی استان است.

وی اضافه کرد: این استان به لحاظ فرهنگی شاخص های خوبی را کسب کرده به طوری که طبق مطالعات انجام گرفته زنجان استان شاد کشور بعد از استان تهران قرار گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز در این برنامه گفت: بهزیستی این استان با ۴۱۰ کارمند در هشت شهرستان خدمات رسانی می کند.

محمد محمدی قیداری افزود: با اقدامات انجام گرفته در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر این استان اورژانس اجتماعی راه اندازی شده و هم اکنون مشغول ارائه خدمات به گروههای هدف است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی ۲۱ هزار و چهار معلول ثبت شده و ۲۰ هزار و ۴۷۶ پرونده تحت حمایت بهزیستی در استان وجود دارد، گفت: این سازمان اقدامات پییشگیرانه در بخش های مختلف را مورد توجه قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: طی سال گذشته ۲ هزار و ۷۱۰ تماس با خط ۱۲۳ ثبت شد که این تعداد در سه ماهه اول امسال ۷۱۲ تماس تا کنون بوده است.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !