قیمت گوشت به کیلویی 65 هزار تومان خواهد رسید


قیمت  گوشت  به  کیلویی  65  هزار تومان  خواهد  رسید

دبیر شورای تامین کنندگان دام کشور گفت که دامداران در تلاشند هر کیلو گوشت گوساله را با نرخ 65 هزار تومان و گوشت گوسفندی را 75 هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، منصور پوریان بااشاره به اینکه حذف واسطه‌ها در کاهش قیمت و کنترل بازار تاثیر به سزایی خواهد داشت اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت دام و انباشت دام در بسیاری از دامداری‌های کشور نوسان قیمتی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه انباشتگی دام پرواری در بسیاری از دامداری‌های کشور بالا رفته و حتی به ۳۵ درصد رسیده است، ادامه داد: این مسئله دامداری‌های پرواری دام سنگین را در وضعیت بسیار خطیری قرار داده که باید برای برون رفت از این شرایط چاره اندیشی شود.

دبیر شورای تامین کنندگان دام کشور افزود: انباشت گوساله در دامداری‌ها افزایش یافته و وزن این گوساله‌ها آنقدر بالا رفته که دیگر مشتری چندانی ندارد.پوریان عنوان کرد: در شورای تامین کنندگان دام کشور تصمیم گرفتیم تا خودمان وارد بازار شویم و دام را با قیمتی پایین به بازار عرضه کنیم تا از این طریق بتوان با رکود حاکم بر بازار مقابله کرد.

وی گفت: این آمادگی وجود دارد که لاشه گوساله را با قیمت ۵۸ هزار تومان در اختیار قصابی‌ها قرار دهیم که آنها نیز با قیمتی بین ۶۲ تا ۶۵ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند. دبیر شورای تامین کنندگان دام کشور افزود: جهت تشویق دامداران به این امر تسهیلاتی نیز در اختیار آنها قرار داده‌ایم و امکانی فراهم شده است تا درازاء هر دو لاشه‌ای که دامداران به بازار داخلی عرضه کنند یک لاشه گوساله نیز صادر کنند تا از این طریق هم بتوان با رکود موجود در بازار مقابله کرد و هم دامداری‌های دام سنگین پرواری را از شرایط اقتصادی نامناسب خارج ساخت.‌

اقتصادنیوز

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا