دومین پویش ملی کتاب قهرمان آغاز شد/ رونمایی از تیزر سینمایی «آب هرگز نمی‌میرد»


دومین پویش ملی کتاب قهرمان آغاز شد/ رونمایی از تیزر سینمایی «آب هرگز نمی‌میرد»

دومین پویش ملی کتاب قهرمان، با رونمایی از تیزر سینمایی «آب هرگز نمی‌میرد» در باغ کتاب تهران آغاز شد.

دومین پویش ملی کتاب قهرمان آغاز شد/ رونمایی از تیزر سینمایی «آب هرگز نمی‌میرد»به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در نخستین دوره کتاب سرباز کوچک امام رونمایی شد. این کتاب خاطرات آزاده سیزده ساله مهدی طحانیان است. حالا از تیزر سینمایی کتاب آب هرگز نمیمیرد خاطرات میرزا محمد سلگی رونمایی شد.

این تیزر به همت بسیج سازمان صدا و سیما تولید شد. در این مراسم سعید اوحدی ریاست سازمان فرهنگی هنری، سید محمود رضوی تهیه کننده سینما و تلویزیون، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و چند تن از فعالان فرهنگی حضور داشتند.

موسوی دبیر این پویش در ابتدا گفت: اصلی‌ترین هدف ما این بود که بهترین کتاب‌ها را به دست مردم برسانیم و قله نمایی کنیم. اگر ناشر و نویسنده حرفه‌ای داریم، چرا کتابشان مظلوم است. این پویش آمده تا الگویی نشان دهد و با تبلیغ و ترویج کتاب‌های خوب از طریق رسانه، الگو‌ها را به رخ بکشاند.

وی افزود: ما به تجربه فهمیدیم اگر کتاب خوب را خوب معرفی کنیم از آن استقبال می‌شود. اگر به اثرگذاری کتاب ایمان داریم باید روی آن کار کنیم. از بسیج سازمان صدا و سیما برای ساخت تیزر تشکر می‌کنم. در این پویش الگو‌های کم نظیر و بی نظیری که نیاز جوانان است معرفی می‌شود. باید امثال میرزا محمد سلگی به عنوان الگو معرفی شود.

در ادامه سعید اوحدی پشت میکروفن آمد و گفت: تمامی فعالیت‌های انقلاب اسلامی برای ادامه راه کربلا بوده است. چرا کربلا زنده مانده با اینکه آن زمان که رسانه نبود؟! ما با اتکا به این قدرت جلوی آمریکا ایستادیم. وی در ادامه از تاثیرات این کتاب‌ها گفت.

مهدی رحمتی رئیس سازمان بسیج صدا و سیما هم طی سخنانی گفت: بهترین راه برای انتقال معنا کتاب است. از مجموعه رسانه‌ای سوره برای تلاششان تشکر می‌کنم. ما سعی کردیم به عنوان چند بسیجی فعالیتی در این راه انجام دهیم.

حسین دارابی سازنده تیزر در ادامه برنامه از تصویر کشیدن یک عملیات سنگین و ناتوانی در بیان کامل آن گفت.

در ادامه بخش‌هایی از تیزر سینمایی آب هرگز نمیمیرد پخش شد.

سپس کلیپی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب پخش شد. در این تقریظ رهبر انقلاب «آب هرگز نمی‌میرد» را یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس دانست.

حمید حسام در ادامه گفت: همیشه به این فکر بودم چگونه مخاطب این حقایق شگفت را می‌پذیرد. من فهمیدم حرف آقای سلگی حرف تاریخ و آرزو‌های یک نسل است. حرف آقای سلگی با این که پر از حادثه است، نیازی به دست و پا زدن نویسنده ندارد و باید حقیقت عینا بیان شود. ما در تاریخ شفاهی آنچه اتفاق افتاده را از درون فرد کشف می‌کنیم.

وی افزود: ما دنبال خلق یک چیز جدید نیستیم. در جایی از داستان رجز حضرت اباالفضل (ع) خوانده شد که من بدون کم و کاست آن را آورده ام. همه چیز بدون کم و کاست بیان شده است. از زمانی که میرزا مورد توجه قرار گرفته است مدام گریه می‌کند چراکه فکر می‌کند در عذاب است و از سلوک خود دور می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رستمی پشت میکروفن آمد و گفت: آنچه از حماسه‌های دفاع مقدس بود در قلم و زبان حمید حسام آمد، اما آنچه لازم است بگویم، این است که با وجود صف بندی دشمن اتکا به خدا ملت ما را به پیروزی و عظمت رساند. امروز ما جایگاهمان را مدیون آن تلاش‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بسیج تمام دشمنی‌ها برای سست کردن ملت از آینده اش شکل گرفته است. حاج میرزا سلگی در زمان جنگ فرمانده بود؛ او هنوز هم به عنوان پیشتاز استعداد‌ها نقش آفرین است.

در این بخش صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره سردار سلگی پخش شد. ایشان فرمودند «اگر می‌شد به دیدار سردار سلگی در همدان می‌رفتم.»

سلگی در ادامه گفت: من هیچگاه دنبال خاطره گفتن نبودم، اما به پیروی از دستور رهبر که فرمودند «رزمنده باید رزمش را بگوید» گفتم. حضرت علی (ع) فرموده اند «در مقابل دشمن مانند کوه باشید. اگر کوه جابجا شد شما بایستید.»

در این مراسم که ساعتی پیش در باغ کتاب برگزار شد، از پوستر دومین پویش ملی کتاب قهرمان رونمایی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)