اظهارات امام جمعه گرگان؛ از انتقاد علیه روحانیت تا فعالیت های بنیاد نور


اظهارات امام جمعه گرگان؛ از انتقاد علیه روحانیت تا فعالیت های بنیاد نور

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: پاسخ دادن به تخریب و توهین ها باعث دوری از انجام وظایف محوله برای یک روحانی می شود.

سید کاظم نورمفیدی دوشنبه شب در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار و همزمانی با برگزاری سالروز نخستین نماز جمعه گرگان برگزار شد، افزود: تخریب، توهین، جعل و دروغ قبل از انقلاب هم علیه من بود و امروز به شکلی دیگر خود را نمایان می کند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عده ای پاسخ ندادن به توهین و تهمت ها را بر درست بودن آن تلقی می کنند در حالیکه وظیفه اصلی ما (روحانیت) پاسخ دادن به مسائل دینی و اجتماعی است.

نورمفیدی با تصریح بر اینکه علمای دین نباید وارد دعواهای بی ملاک شوند، گفت: البته وجود انتقاد در زندگی انسان متفکر ضروری است و باعث تکامل می شود.

امام جمعه گرگان که از ۴۰ سال پیش تاکنون این مسوولیت را بر عهده دارد، گفت: جوان‌ گرایی به معنای پیرزدایی نیست زیرا ممکن است یک فرد با سن بالا مانند یک جوان شاداب، با نشاط و با طراوت باشد و آرمانی فکر کند، شکر خدا مقام معظم رهبری با بیش از ۸۰ سال سن مانند یک جوان ۲۵ ساله بانشاط، محکم، قوی، فعال و نواندیش در همه عرصه ها حضور دارند.

نورمفیدی در خصوص برخی شایعات مطروحه در خصوص بنیاد نور گفت: مجموعه های فرهنگی و دینی بزرگی همچون موسسه فرهنگی میرداماد، حوزه علمیه امام، دارالمعرفه قم، مکتب الزهرا و غیره نیازمند اعتبار هستند که از محل فعالیت های آن بنیاد دارد و این فعالیت ها برای استان گلستان ماندگار خواهد بود و همانند یک موقوفه عمل می کند.
به اعتقاد امام جمعه گرگان هیچکس در استان (گلستان) تاکنون چنین خدمتی نکرده و براساس مستندات سند هیچ کدام از این مراکز و فعالیت ها به نام من نیست.
نورمفیدی در خصوص نامه اخیرش به وزیر کشور و حمایت از انتصاب استاندار بومی برای گلستان گفت: تا لحظه آخر بر این مساله تاکید داشتم اما بعد از تماس های رییس دفتر رییس جمهور و معاون اول متوجه شدم تلاشم بیش از این پاسخگو نیست و آقایان در تهران بین خود اختلاف دارند و پس از آن دیگر دخالتی نکردم تا بالاخره در هیات دولت به نتیجه برای انتصاب استاندار کنونی (حق شناس) رسیدند.
نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص حضور هیات بازرسی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در گلستان و نامه ای که به رییس قوه قضاییه در صیانت از منابع طبیعی نوشته، گفت: مساله منابع طبیعی از اول انقلاب برای من مهم بود و این برای همه واضح و روشن است، در خصوص روستای زیارت معتقدم این روستا می توانست یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گلستان باشد که البته نیازمند ارائه یک طرح جامع است.
نورمفیدی اضافه کرد: همه استانداران و مدیران‌ با این مساله موافق بودند اما در مرحله اجرا کاری انجام ندادند و امرور زیارت به این وضع افتاده است.

روستای زیارت از نقاط جذاب گردشگری گرگان طی سالهای اخیر با پدیده زمین خواری و تخریب جنگل به منظور ساخت و سازهای خارج از قاعده مواجه بوده است.
امام جمعه گرگان با بیان این که عده ای فکر می کنند من اختیار اجرایی دارم اما انجام نمی دهم، اظهار کرد: جایگاه من در حکم صادره از سوی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مسائل اجرایی نیست بلکه به رفع مشکلات مذهبی، دینی و سیاسی در هر دو حکم تاکید و توصیه شده است، رابطه ام با مسوولان هم جنبه ارشادی و امر به معروف و خدای نکرده نهی از منکر است.
نورمفیدی اضافه کرد: از رییس قوه قضاییه هم تقاضا کردم در خصوص مبارزه با فساد همچنان که قول داده اند قرص و محکم وارد شوند و در بحث منابع طبیعی فقط در حد سر و صدا و در یک استان نباشد بلکه این موضوع را در کل کشور پیگیری کنند و مقطعی نباشد.

وی گفت: یکی از اساسی ترین دغدغه هایم با توجه به مسئولیت و وظیفه تعریف شده در احکام صادره از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری وحدت فرق اسلامی با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان است تا آنچه مبنای اختلاف است را مایه وحدت قرار دهم، توسعه همه جانبه استان دغدغه دیگرم است و به همه استانداران از ابتدا تاکنون توصیه کرده ام و معتقدم گلستان استانی عقب افتاده است و می توانستیم از خط آهن ایران، ترکمنستان، قزاقستان که از این استان عبور کرده بهره بیشتری ببریم اما این مهم رخ نداد و حتی جزیره آشوراده که مصوبه هیات دولت را دارد هنوز به نتیجه نرسید و از سوی دیگر زهکشی اراضی کشاورزی منطقه کامل انجام نشد.

نورمفیدی که در معدود نشست های خود با خبرنگاران سخن می گفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری حرفه ای سخت، طاقت فرسا و ظریف است که باید در همه عرصه ها و مواقع و هنگام حوادث طبیعی و غیرطبیعی خود را به موقع برسانند و مطالب را واقعی یا نزدیک به واقعیت بنویسند و این‌ ظرافت و سختی نرم افزاری کار خبر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در