آغاز المپیاد جهانی کامپیوتر با حضور ایران در باکو


آغاز المپیاد جهانی کامپیوتر با حضور ایران در باکو

سی و یکمین المپیاد جهانی علمی کامپیوتر 2019 با حضور نمایندگان کشور‌های مختلف از جمله ایران در باکو آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو؛ سی و یکمین المپیاد جهانی علمی کامپیوتر ۲۰۱۹ امروز با برگزاری مراسمی با حضور نمایندگان کشور‌های حاضر از جمله ایران در باکو آغاز شد.
در این المپیاد جهانی که جمهوری آذربایجان برای نخستین بار میزبان آن است بیش از ۶۰۰ دانش آموز، معلم و کارشناس از ۸۸ کشور از جمله تیم چهار نفره اعزامی از جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.
تیم ملی المپیاد کامپیوتر دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار نفر شامل آقایان "مهدی جعفری راویز"، "ارشیا سلطانی موخر"،"کسری مظاهری" و "سیدمهرشاد میرمحمدی" است که به سرپرستی "محمدعلی آبام" به این المپیاد جهانی آمده اند.
"محمدعلی آبام " سرپرست تیم جمهوری اسلامی با اعلام اینکه بخش اصلی این مسابقات در دو روز برگزار خواهد شد افزود شرکت کنندگان در هر روز به سه سوال ترکیبی پاسخ می‌دهند بطوری که مسائل تئوری را حل کرده و سپس برنامه آن را نوشته و برای سامانه داوری ارسال می‌کنند.
وی گفت: برای آمادگی کامل تیم اعزامی از ایران دوره‌های کامل در تهران برگزار شده است و ما امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.
"جیهون بایرام اف" وزیر آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان در سخنانی در آغاز سی و یکمین المپیاد جهانی علمی کامپیوتر گفت: سوالات این المپیاد جهانی از سوی کمیته بین المللی علمی متشکل از کارشناسان و متخصصان علمی کشور‌های مختلف تهیه شده است.
وی افزود: این دوره المپیاد جهانی در دو مرحله برگزار خواهد شد و همه شرایط برای نشان دادن دانش و توانمندی‌های حاضران فراهم است.
سی و یکمین دوره المپیاد جهانی علمی کامپیوتر تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی