به گزارش افکارنیوز،

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه دیشب ۱۴ مردادماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی مسایل مربوط به حقوق بشر اسلامی پرداخت.

اخبار سیاسی- لاریجانی با اشاره به اینکه از قرن هفدهم اروپا بحث حقوق بشر را در ادبیات خود مطرح کرد گفت: در سال ۱۹۴۸ سازمان ملل منشوری را تصویب کرد که مولفین آن غربی‌ها بودند لذا آمریکا و کشور‌های اروپایی خود را پرچم دار حقوق بشر اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه روش‌های مختلفی برای پیگیری تخلف وجود دارد افزود: تنبیهات عجیب و غریبی را در خصوص حقوق بشر در نظر گرفته اند، یکی از پیام‌های موکد حقوق بشر این است که کرامت به هیچ عنوان قابل تعرض نیست، اما خودشان به حقوق ملت فلسطین تعرض می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه آن‌ها کالا‌های و نیاز‌های اساسی را برای فلسطینی‌ها محصور کرده اند ادامه داد: آن‌ها بچه‌های چهار ساله را می‌کشند و برای محاکمه می‌برند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر همه این مسائل را می‌بینند افزود: آن‌ها از ظالم و متخلف حمایت وسیعی می‌کنند، آن‌ها در یمن جنایت می‌کنند به طوری که اعمالشان با اسناد حقوق بشر در تعارض است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر ظاهر پر رنگ و لعابی دارد، اما تبدیل به وسیله‌ای برای زورگویی و تحمیل شده است تصریح کرد: اگر کسی بگوید اسناد حقوق بشر خوب است، ولی بد عمل می‌شود ساده نگر بوده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه انسان سکولار لیبرال شکل مادی دارد گفت:این انسان سکولار لیبرال سعادت و کرامت را برای خود رقم می‌زند، تمام اسناد اولیه و بعدی حقوق بشر تلقیش از انسان و انسان سکولار است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه انسان سکولار کرامتش قراردادی و براساس مصوبه سازمان ملل است ادامه داد: جهان شمولی یعنی اینکه دوگماتیزم سکولار لیبرال به همه جهان تحمیل شود .

وی با اشاره به اینکه تحریم اقتصادی چند بعد دارد خاطرنشان کرد: در اثر تحریم دارو به بیماران برخی از کشورها نمی رسد ،قبل از اینکه فرد مورد اصابت قرار بگیرد ، حقوق اساسی یک ملت هدف قرار می گیرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه برای کمبود دارو علاج پیدا می کنیم گفت: آیا یک کشور مسلمان حق دارد براساس عقلانیت اسلامی زندگی مدنیش دا شکل دهد، مدعیان حقوق بشر ملت ها را از حقوق اساسی محروم می کنند .

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه حدود ۴۰ سال پیش وزرای خارجه کشورهای اسلامی در کنفرانس اسلامی در قاهره جمع شدند و گفتند در جهان اسلام باید سند حقوق بشر اسلامی تصویب شود که این امر انجام شد، که البته بی نقص نیست اما آن چنان هجمه ای در جهان به محض تصویب اعلامیه رخ داد که به شکل وقیحی گفتند باید سکولار یسم به جای اسلام مبنا قرار بگیرد.

لاریجانی تصریح کرد : ملت های اسلامی نزدیک ۲ میلیارد نفر نفوذ دارند اما آیا حق ندارند نظام مدنی براساس اسلام داشته باشند،آنها جهان شمولی را به جهان گشایی تبدیل کرده اند، کشورهای غربی بیشترین سواستفاده را از حقوق بشر می کنند.

وی با اشاره به اینکه تخلفات و تجاوزات وسیعی به حقوق انسان ها صورت گرفته است افزود: مدعیان حقوق بشر عملکرد مفتضحی دارند ‌.

لاریجانی با اشاره به چالش درونی نظام سکولار لیبرال گفت: امپراطوری شوروی نظام سکولار لیبرال بود به طوری که قدرت عظیمی را تولید کرد،منتها فرو پاشید، این فروپاشی به دلیل مسائل اقتصادی نبود بلکه اشکال در تفکر بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروزه جهان غرب با چالش عجیبی روبرو است ادامه داد: جهان غرب به طور کلی با چالش جدی درونی روبرو است و از سوی دیگر جهان اسلام در خواب و عقب افتادگی عظیمی گرفتار است لذا این عقب افتادگی ناشی از دوری از تعالیم اسلام و قبول سیطره است، ما در دنیای اسلام خیلی مطالبات داریم ، ایران قدرت تاثیرگذار منطقه ای است و تحریم وزیر خارجه عملی مضحک و کاریکاتوری است.

لاریجانی افزود: ما باید دست سیطره غرب بر حقوق بشر را قطع کرده و مطالبه کنیم، یکی از نکات مهم، پیدا کردن جایگاه خود در نظام بین الملل است و یکی از این جایگاه ها، تفکر حقوق بشر در نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: اسلام دین سفید یا سیاه نیست بلکه رحمت للعالمین است، ما امروزه با یک رسالت عظیم روبرو هستیم زیرا میدان آن پیدا شده و باید اهتمام ویژه‌ای برای احیاء تفکر اسلامی داشته باشیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به نامزد‌های حقوق بشر، خاطرنشان کرد: امسال از بین ٣٣ نامزد، تا این لحظه ٣نفر انتخاب شدند که به آن‌ها جایزه تعلق می‌گیرد البته هدف این جایزه حساسیت نسبت به سیطره، ظلم و اجحاف در حقوق ملت است.

لاریجانی گفت: پرچم حقوق بشر متعلق به اسلام است زیرا کرامت انسانی صدقه سر مسلمانان است و همچنین باید دست سیطره را قطع کنیم.

وى با بیان اینکه برای سکولار بودن برهان قوی وجود ندارد، یادآور شد: ما گاهی برای اثبات امور، برهان داریم که به طور ذاتی آن را ثبات می‌کند زیرا برای سکولار بودن برهان قوی وحود ندارد و برای ریشه دار بودن هم می‌توان دلیل منطقی داشت.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: جهان شمول را با تعامل به دست می‌آوریم نه با زور و قدرت، یعنی همه فرهنگ‌ها و مردم در یک تعامل سازنده برای تحقق آن تلاش می‌کنند و این را هم بدانید که جهان شمول تعاملی است نه اینکه تحمیلی باشد.

لاریجانی تصریح کرد: مردم باید حق این را داشته باشند که زندگی خود را بر اساس عقلانیت ادامه دهند نه اینکه مورد تحمیل قرار بگیرند، آثار پیگیری حقوق بشر اسلامی، جهانی است. ما با مردم می‌توانیم صحبت کنیم، صحبت‌هایی از اسلام که رحمت للعالمین است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی نعمتی برای تبلیغ تفکر است، بیان کرد: در تحولات سیاسی و فکری ما باید آدم‌های صبوری باشیم، این جا بیداری لازم است ما فرصت‌های بسیار طلایی داریم برای مثال تکنولوژی مدرن دیجیتال نعمت بزرگی برای تبلیغ تفکر است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه إظهار کرد: اختلافات از جهل، انحرافات و توطئه‌های غربی شروع می‌شود، نباید جهل پیرو پیدا کند و نباید فکر کنیم که آمریکا ابر قدرت است، این تفکرات را باید از ذهن خود دور کنیم و در این ٤٠ سال هم نشان دادیم که می‌توانیم.

لاریجانی در پایان با اشاره به گفته ترامپ مبنی بر کشتن مردم افغانستان، عنوان کرد: عجیب نیست که این آدم بگوید مردم أفغانستان را می‌کشد، تفکر این فرد در حد گاو شیرده است، ملت مسلمان افغانستان آمریکا را شکست داده اند، اما نقطه ضعف‌هایی هم وحود دارد، مردم افغانستان شجاع هستند، اما رهبرانشان نتوانستند یک حکومت ملی را کنار هم ایجاد کند، این‌ها نکاتی است که باعث عدم توفیق در آن جا شده است.