سردشت آماده استقبال از کاروان‌های راهیان نور


سردشت آماده استقبال از کاروان‌های راهیان نور

مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده سپاه سردشت گفت: ظرفیت‌های خدمات‌رسانی برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور در این شهرستان فراهم شده است.

سرهنگ جبار فصاحت روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان هر ساله میزبان تعداد زیادی از زائران راهیان نور مناطق کشور بوده که امسال همانند سال‌های گذشته در این راستا فضاسازی و آماده‌سازی‌های لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا چهار مکان با ظرفیت یک هزار نفری برای اسکان زائران راهیان نور مهیاست و در این خصوص اردوگاه مرکزی با ظرفیت ۳۰۰ نفری و سه مدرسه شبانه روزی به عنوان اسکان یدکی برای اسکان آنها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: روزانه به‌صورت میانگین ۳۵۰ زائر در قالب هفت اتوبوس به سردشت آمده و از یادمان‌های این شهرستان بازدید می‌کنند.
سرهنگ فصاحت افزود: پیش بینی می‌شود از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۲۰ هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی این شهرستان بازدید کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سردشت از برگزاری یادواره عملیات نصر۷ در ۱۷ مرداد امسال خبر داد و گفت: این عملیات در ارتفاعات بلفت و دوپازه این شهرستان انجام شده که در سالروز آن یادواره‌ای با حضور اقشار مختلف مردم، یک‌هزار زائر دانشجو، سردار ادیب دبیر راهیان نور کشور و دیگر مسؤولان استانی و کشوری در محل یادمان بلفت برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا سردشت دارای سە یادمان شهدای «بلفت و دوپەزە»، «دارساوین» و «شهدای شیمیایی» است؛ این شهرستان که هم‌مرز با عراق است در دوران دفاع مقدس جزء یکی از مناطق مهم جنگی شمال غرب کشور بود.
۲۰۹۳/۷۵۶۲/۳۰۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...