مراکز متخلف عرضه لبنیات در قزوین به مراجع قضایی معرفی می شوند


مراکز متخلف عرضه لبنیات در قزوین به مراجع قضایی معرفی می شوند

قزوین - ایرنا -تولید و عرضه شیر خام تحت نظارت اداره کل دامپزشکی قزوین قرار دارد و این اداره در راستای انجام وظیفه ذاتی خود مراکز متخلف لبنیات سنتی را به مراجع قضایی معرفی می کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین روز سه شنبه در تکمیل این خبر افزود:تولید و عرضه شیر خام تحت نظارت اداره کل دامپزشکی قرار داشته و سلامت محصول قبل از عرضه باید به تایید دامپزشکی برسد.
یدالله کلهر با اشاره به وجود تقلبات و همچنین عرضه غیر بهداشتی شیر در برخی واحدهای عرضه لبنیات سنتی در سطح استان افزود: پایش های مستمر کارشناسان دامپزشکی در سطح شهرستانها با نمونه برداری دوره ای از مراکز عرضه شیر خام صورت گرفته و پس از انجام آزمایش در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان، تخلفات واحدها به مراجع قضایی ارجاع می شود.
وی خاطرنشان کرد: مواردی از افزودن آب و افزودنیهای غیر مجاز دیگر به شیر با هدف سودجویی مشاهده شده است که این موارد نیز بررسی و تحت عنوان تقلب به مراجع قضایی معرفی می شوند.
کلهر به عموم مردم توصیه کرد: در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک همچون تب مالت، شیر خام سنتی را قبل از مصرف حتما بجوشانند به صورتیکه پس از رسیدن به نقطه جوش به مدت سه تا چهار دقیقه شیر در دمای جوش باقی بماند.
۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی