اخراج غیرانسانی اهالی استان های شمال یمن از شهر عدن


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ اخراج غیر انسانی اهالی استان های شمالی یمن از شهر...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ اخراج غیر انسانی اهالی استان های شمالی یمن از شهر عدن ادامه دارد.
مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد حوادثی که در عدن رخ می دهد، واقعیت طرح های متجاوزان را برای تجزیه و تقسیم یمن نشان می دهد. این در حالی است که اقدام نیروهای مورد حمایت امارات در بازداشت و اخراج آن دسته از شهروندان اهل استان های شمالی یمن که در شهر عدن سکونت دارند, از این شهر ادامه دارد.
خبرنگار شبکه المیادین در یمن گفت: شهروندان یمنی به این شیوه غیر انسانی وادار می شوند شهر عدن را ترک کنند. نیروهای جدایی طلب در جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردارند، کارگران، صاحبان غذاخوریها، نانوایان و مغازه داران یمنی را به کوچ اجباری از عدن وادار می کنند. کوچ اجباری جمعی، تعرض به دارایی ها و تعطیلی و آتش زدن املاک این شهروندان یمنی در عدن در چند روز گذشته گسترش یافته است. ورودی های شهر عدن هم به روی مسافران بسته شده است. انگشت اتهام در این اتفاقات به طرف امارات نشانه رفته است که به دنبال دامن زدن به تمایلات جدایی طلبانه است.
طارق سلام استاندار عدن در دولت نجات ملی یمن به المیادین گفت:”هدف از این قبیل اقدامات، استفاده از کینه توزیها برای تجزیه یمن است. متجاوزان به یمن در واقع این هدف را دنبال می کنند.“
در ادامه این گزارش آمده است: موج بازداشت و کوچ اجباری اهالی استان های شمالی یمن از شهر عدن و مصادره دارایی های آنها، با محکومیت گسترده مردمی، سیاسی و اجتماعی روبرو شده است. این قبیل اقدامات ثابت می کند ائتلاف جنگ طلب به دنبال اشغالگری جدید در یمن و ضربه زدن به جامعه این کشور است. بیشتر افرادی که از شهر عدن اخراج شده اند, از اهالی تعز هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!