آینده درخشان برای HTML به‌واسطه بهینه‌سازی‌های جدید


آینده درخشان برای HTML به‌واسطه بهینه‌سازی‌های جدید

ایتنا - برای سالیان متوالی دو گروه متفاوت مدارک جداگانه‌ای برای تعریف زبان استاندارد طراحی یک صفحه اینترنتی یعنی اچ تی ام ال عرضه می‌کردند. بااین‌حال به نظر می‌رسد که این دو گروه (W3C و WHATWG) به‌تازگی متحد شده‌اند و جف یافا به‌عنوان مدیر اجرایی W3C اعلام کرد که داشتن دو ویژگی جداگانه اچ تی ام ال به‌صورت کلی آسیب‌رسان است.

تفرقه ایجادشده میان فناوری اچ تی ام ال به‌تازگی با قراردادی که در جهت آسان کردن طرح‌ریزی برای آینده وب امضاشده است، به پایان رسید.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، برای سالیان متوالی، دو گروه متفاوت مدارک جداگانه‌ای برای تعریف زبان استاندارد طراحی یک صفحه اینترنتی یعنی اچ تی ام ال عرضه می‌کردند.
با این‌ حال به نظر می‌رسد که این دو گروه(W3C و WHATWG) به‌تازگی متحد شده‌اند و جف یافا به‌عنوان مدیر اجرایی W3C اعلام کرد که داشتن دو ویژگی جداگانه اچ تی ام ال به‌صورت کلی آسیب‌رسان است.

برحسب اساس‌نامه اتحاد این دو شرکت WHATWG به عرضه "استاندارد زنده" اچ تی ام ال (نسخه‌ای که با تغییرات وب تغییر خواهد کرد) ادامه خواهد داد.
در عین‌ حال W3C از این‌ پس جایگزین مختص خود را عرضه نخواهد کرد و به‌جای آن، عکس‌های استاندارد WHATWG را به‌طور منظم از طریق فرایند پیشنهاد رسمی خود دریافت می‌کند و اطمینان می‌دهد که این نسخه‌های استاندارد یادشده می‌توانند بدون ترس از نقض حقوق ثبت اختراع مورداستفاده قرار بگیرند.
آینده درخشان برای HTML به‌واسطه بهینه‌سازی‌های جدید

سازندگان مرورگرها همیشه به‌صورت خودخواسته روی استانداردهایی مانند اچ تی ام ال کنترل داشته‌اند و این امر به خاطر آن است که وب‌سایت‌ها تنها می‌توانند از فناوری‌ای که مرورگرها در بردارند استفاده کنند. با این‌ حال اتحاد این دو گروه تلاش‌های مرتبط با پیشبرد این فناوری را متحد می‌کند.

دنیل اپلکوئست به‌عنوان یکی از اعضای تیم مرورگر اینترنت سامسونگ و رییس گروه معماری فنی W3C در این رابطه اظهار داشت که: «این واقعا خبر خوبی برای استانداردهای وب است. درگیری WHATWG و W3C انحرافی خطرناک برای کارهای جامعه استانداردهای وب در رابطه با نگه‌داری و تکامل پلتفرم اپن وب بود.»

اوپن وب دستاوردی بزرگ است اما مسلما چالش‌هایی بر سر راه آن ایجاد می‌شود که با چالش‌های زمان جدایی دو گروه WHATWG و W3C متفاوت است. این چالش همان قدرت گوگل کروم است که 63 درصد استفاده وب‌سایت‌ها را در بر دارد.
علاوه بر این بسیاری از مرورگرهای دیگر مانند بریو، مایکروسافت اج، سامسونگ اینترنت، ویوالدی و اپرا مبتنی بر کرومیم متن‌باز هستند. به‌ این‌ ترتیب اتحاد این دو گروه باید تلاش‌های خود را برای برطرف کردن این چالش‌ها انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان