بخشنامه وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی برای ترویج فرهنگ نماز


بخشنامه وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی برای ترویج فرهنگ نماز

نمکی با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای کلیه دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی، سازمان اورژانس کشور و سایر مراکز و موسسات تابعه بر اشاعه و ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخشنامه ای به روسای کلیه دانشگاه ها، دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی، سازمان اورژانس کشور، سازمان انتقال خون ایران و سایر مراکز و موسسات تابعه مبنی بر اشاعه و توجه ویژه به فرهنگ اقامه نماز، پخش اذان در اوقات اذان گاهی و برگزاری منظم نمازهای جماعت صادر کرد.

نمکی ضمن اشاره به مهم ترین راه های قرب به معبود و اهمیت نماز، بیان کرد: اقامه نماز و اهمیت تعظیم و ترویج آن نیز در آیات متعددی در قرآن کریم مورد تاکید شارع قرار گرفته است.

وی در ادامه از موسسات و مراکز مربوطه خواستار توجه بیشتر به اوقات نماز ظهر و مغرب شده و قرائت اذان به صورت زنده را در دستور کار این مهم قرار داد.

وزیر بهداشت با امیدواری از بهره مندی مراکز آموزشی و تحقیقاتی از جایگاه و ظرفیت هایشان برای ترویج فرهنگ نماز، گفت: امید است دانشگاه ها، دانشکده ها، مراکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی وابسته با بهره مندی از جایگاه و ظرفیت خود و با به کارگیری روش های موثر و نوآورانه، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز را در دستور کار خود قرار داده و بدین وسیله به ارتقا و بالندگی فرهنگی و سلامت اخلاقی کشور کمک کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...