پردیس پارک علم و فناوری مکران در چابهار بهره‌برداری شد


پردیس پارک علم و فناوری مکران در چابهار بهره‌برداری شد

چابهار- ایرنا- پردیس پارک علم و فناوری مکران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان محلی در دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز سه شنبه در این مراسم گفت: با راه اندازی این پارک جوانان تشویق به فعالیت می شوند و خوشحال هستیم که اتفاقات خوبی در منطقه آزاد چابهار رخ داده است.

سونا ستاری از همکاری مسئولان سیستان و بلوچستان در حمایت از طرح ها علمی قدردانی کرد و افزود: ساختمان ها و زیرساخت های خوبی در این منطقه برای این نوع کارها آماده شده است.

وی بیان کرد: همدلی و همکاری خوب مردم و مسئولان سبب شده تا طرح های دانش بنیان محوریت قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: تا سه ماه آینده ۱۰ هزار مترمربع به فضای پارک علم و فناوری اضافه می شود و آمادگی داریم در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان پارک علم و فناوری با تجهیزات، امکانات و هزینه های جانبی ایجاد کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارک علم و فناوری به عنوان متولی اصلی فناوری در استان سیستان وبلوچستان، فرایندهای تسهیل گری و مدل های حمایتی شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها را انجام می دهد.

عبدالرحیم کردی افزود: این پارک؛ مدل های توسعه فناوری و فیزیکی در سیستان و بلوچستان را دنبال می کند و امیدواریم شاهد تحول در منطقه آزاد چابهار باشیم.

وی افزود: بازدید از محیط و شرکت‌های فعال در پارک و استارتاپ های منطقه، رونمایی پلتفرم نرم افزاری مرکز آمار دانشگاه برای ایجاد مرکز مدیریت دانش استان سیستان و بلوچستان، رونمایی از مینی بوس برقی‌ ستیا محصول شرکت پارکی تفتان خودرو، افتتاح دپارتمان بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی و افتتاح مدرسه علوم رایانه و برنامه سازی از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهوری به چابهار است.

مدیرعامل سامان منطقه آزاد چابهار گفت: نخستین دوره فیلم‌نامه‌نویسی و تیم‌سازی همزمان با سفر ستاری به چابهار برگزار و با افتتاح مدرسه علوم رایانه و برنامه سازی نیز نخستین دوره آموزش برنامه‌نویسی برای رده سنی ۱۰ تا ۱۳ سال با استفاده از پلتفرم اسکرچ برگزار شد.

وی بیان کرد: پروژه آنلاین هاسپیتال به‌ عنوان نخستین پلتفرم آنلاین کشور برای ویزیت ویدیویی بیمار و تجویز دارو طراحی‌ شده است که امروز رونمایی می شود.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری از ظرفیت های اقتصادی و تجاری کنارک، دانشگاه بین الملی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، شهرک های پتروشیمی و فولاد بازدید و در نشست با استارتاپ های فعال در منطقه مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

بازدید از ظرفیت های علمی و اقتصادی و همچنین رونمایی از پروژه آنلاین هاسپیتال از جمله برنامه های سفر سورنا ستاری به چابهار بود.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس