خرید هزار واگن برای ناوگان ریلی تا پایان سال


خرید هزار واگن برای ناوگان ریلی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت راه آهن: بیش از هزار لکوموتیو و واگن و 40 هزار تن ریل تولید داخلی تا پایان سال خریداری خواهد شد

سعید رسولی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در چهار ماه نخست امسال، ورود تولیدات کاملا داخلی به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۴ درصد رشد داشت و این روند در ادامه، افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص تولید لکوموتیو ملی و واگن نیز گفت: پس از برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی که از لکوموتیو مپ ۲۴ شرکت مپنا رونمایی شد، شرکت راه آهن سفارش تولید لکوموتیو را به سازندگان داخلی داد ضمن اینکه از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ که توافقنامه آن به ارزش دو هزار میلیارد تومان با سازمان برنامه و بودجه مبادله شد، سفارش تولید هزار واگن اعم از باری، مسافری و خودکشش داده شده که بزودی کار تولید آن‌ها آغاز خواهد شد و به تدریج ظرف امسال و سال آینده وارد ناوگان ریلی کشور خواهد شد.
وی همچنین درباره تولید ریل ملی هم که پیش از این از خارج وارد می‌شد، افزود: همین امروز به یکی از تولید کنندگان خارجی که تقاضای فروش ریل به ایران را داشت گفتیم که ما در تولید ریل به خودکفایی رسیده ایم و دیگر هیچ ریلی از خارج خریداری نخواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت راه آهن در توضیح این موضوع افزود: ذوب آهن اصفهان موفق شده است که ریل ملی را تولید کند و مراحل تست آن انجام شده و بخش اول ریل به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ تن تحویل شده است و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هم سفارش جدیدی برای خرید ریل ملی داده است.
وی تصریح کرد: راه آهن قرارداد خرید ۴۰ هزار تن ریل را با ذوب آهن اصفهان دارد که به تدریج در حال تحویل گرفتن آن است.
رسولی همچنین در ادامه از خودکفایی کشور در تولید ترمز که پیشتر با صرف هزینه‌های ارزی بالا از خارج کشور خریداری می‌شد خبر داد و گفت: در مورد چرخ مونو بلوک قطار هم که به واردات آن وابسته بودیم اخیرا سه شرکت داخلی اقدام به تولید کرده اند که با حمایت راه آهن مراحل تست آن بزودی طی خواهد شد و کشور از واردات این محصول کلیدی صنعت ریلی هم بی نیاز خواهد شد.
وی افزود: یکی دیگر از محصولاتی که به واردات آن وابسته هستیم بلوک سیلندر لکوموتیو جی ام است که با تولید آن در یکی از کارخانجات کشور، در صورت موفقیت در طی کردن تست‌های فنی و برخورداری از استاندارد، به خودکفایی در این محصول هم دست خواهیم یافت.
مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: سیاست کلی و اصلی ما در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این است که مانع واردات کالا‌هایی شویم که در داخل کشور امکان تولید آن وجود داشته باشد.
به گفته رسولی، شرکت راه آهن همچنین برای تامین لکوموتیو‌های مورد نیاز ناوگان ریلی کشور، همه لکوموتیو‌هایی که در سراسر کشور بدلیل مشکلات فنی غیرقابل استفاده و اصطلاحا سرد شده بودند را بررسی و قطعات مورد نیاز آن‌ها برای بازسازی را مشخص کرده و با کمک تولید کنندگان داخلی و تامین کنندگان قطعات، ​بازسازی آن‌ها را هم در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین از تشکیل هفتگی جلسات مشترک معاون ناوگان و مدیران فنی این شرکت با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در این جلسات مشترک​، تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های تولید کنندگان داخلی استفاده کرده و با این تولید کنندگان ارتباط بیشتر و موثرتری برقرار کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک