والتری بوتاس: حرکت غیر ضروری لکلرک مسابقه ام را خراب کرد


فرمول یک ایران – راننده تیم مرسدس، والتری بوتاس اذعان کرد حرکتی که چارلز لکلرک در دور اول مسابقه مجارستان 2019 انجام داد و منجر به آسیب دیدگی بال جلوی او شد کاملا غیر ضروری بود. در دور اول گرندپری مجارستان، چارلز لکلرک پس از عبور از والتری بوتاس قبل از پیچ 4 با بال جلوی بوتاس برخورد کرد و در نهایت خودروی بوتاس از ناحیه ی صفحه انتهایی بال جلوی خود...

فرمول یک ایران – راننده تیم مرسدس، والتری بوتاس اذعان کرد حرکتی که چارلز لکلرک در دور اول مسابقه مجارستان 2019 انجام داد و منجر به آسیب دیدگی بال جلوی او شد کاملا غیر ضروری بود.

در دور اول گرندپری مجارستان، چارلز لکلرک پس از عبور از والتری بوتاس قبل از پیچ 4 با بال جلوی بوتاس برخورد کرد و در نهایت خودروی بوتاس از ناحیه ی صفحه انتهایی بال جلوی خود دچار آسیب شد.

راننده فنلاندی با همان بال جلوی آسیب دیده مسابقه را چند دور دیگر ادامه داد اما در نهایت در دور پنجم برای تعویض بال خودروی خود به پیت مراجعه کرد و همین موضوع باعث شد تا او در رده های انتهایی به پیست بازگردد.

والتری بوتاس: حرکت غیر ضروری لکلرک مسابقه ام را خراب کردوالتری بوتاس: حرکت غیر ضروری لکلرک مسابقه ام را خراب کرد مکس ورشتپن، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – استارت مجارستان 2019

والتری بوتاس که مسابقه مجارستان را در رده هشتم به پایان رساند گفت:

من در ناحیه خارجی خودروی مکس (ورشتپن) بودم، بنابراین برای سبقت از قسمت خارجی پیچ سعی کردم دیر تر ترمز کنم. او (ورشتپن) هم دیر تر ترمز کرد. من ترمز هایم قفل کرد و در نهایت منجر به فلت اسپات در تایر ها شد و به همین خاطر در هنگام عبور از پیچ 2 دچار کمی کم فرمانی شدم.

تا اینجا همه چی اوکی بود. لوییس (همیلتون) نیز در سمت خارجی من قرار داشت اما فضای کافی برای هر دو تای ما وجود داشت. او در پیچ 3 سرعت خوبی داشت و بغل به بغل هم بودیم . مشخصا هیچ فضایی برای من باقی نگذاشت و همین عامل باعث شد تا خروجی خوبی از پیچ 3 نداشته باشم. سپس در ادامه به سمت پیچ 4، چارلز در سمت راست من قرار داشت و ناگهان به سمت من فرمان گرفت و با بال جلوی من برخورد کرد.

این واقعیت کل ماجرا بود. مسابقه ام خراب شد. از دست دادن زمان زیاد در ابتدای مسابقه، مراجعه ی زودتر به پیت استاپ، قرار داشتن تقریبا کل مسابقه در ترافیک، این کل داستان بود.

بوتاس اذعان کرد که ابتدا فکر می کرد که او مقصر این حادثه بود اما بعد از مسابقه پس از مشاهده ی تکرار آن صحنه نظر خودش را راجع به این موضوع تغییر داد:

زمانی که این اتفاق افتاد فکر های زیادی به ذهنم خطور کرد به طور مثال اینکه شاید او را ندیده باشم چون خیلی سریع اتفاق افتاد. اما زمانی که تکرار این صحنه را به خصوص از نمای دوربین آنبورد (سباستین) فتل مشاهده کردم، خیلی واضح دیدم که من فقط در حال رانندگی به سمت جلو و مستقیم بودم. او در سمت راست من قرار داشت و به هر حال قبل از پیچ 4 او از من رد می شد اما به طور ناگهانی به سمت من فرمان گرفت و برای من دیگر دیر شده بود تا بتوانم عکس العمل نشان دهم. من مسابقه ی سخت را دوست دارم اما این حرکت کاملا غیر ضروری بود. مشخصا این حرکت مسابقه ی من را خراب کرد. او نیز شانس زیادی داشت که به خاطر این برخورد دچار پنچری نشد. این چنین نباید می شد.

لکلرک نیز که در این مسابقه به رده چهارم رسید بیان کرد که از برخوردش با بوتاس با خبر نشد:

واقعیتش اگر بخواهم راستش را بگویم نمی دانم. تماس کوچکی را حس کردم اما واقعا نمی دانم چه اتفاقی افتاد. هیچ نظری ندارم و هنوز صحنه را هم ندیده ام.

والتری بوتاس: حرکت غیر ضروری لکلرک مسابقه ام را خراب کردوالتری بوتاس: حرکت غیر ضروری لکلرک مسابقه ام را خراب کرد توتو ولف و والتری بوتاس

اما مدیر تیم مرسدس، توتو ولف نیز بیان کرد که بحث درباره ی آینده ی والتری بوتاس در مرسدس بعد از اتفاقات پیش آمده در گرندپری مجارستان کار درستی نیست:

فکر نمی کنم که ما بخواهیم فقط بر اساس یک روز بد راجع به چنین چیزی قضاوت و تصمیم گیری کنیم. ما باید به همه ی داده ها توجه کنیم و همه ی عوامل و فاکتور هایی که با او یا بر علیه او هستند را در نظر بگیریم.

نمی خواهم راجع به اینکه او می ماند یا می رود صحبتی داشته باشم، این درست نیست. او لحظات بسیار خوبی داشته و همچنین نیروی بسیار خوبی برای تیم بوده است و می خواهیم این مذاکرات را پشت درهای بسته انجام دهیم.

[باید همه جوانب را در نظر بگیریم]، فواید وجود یک راننده جوان در تیم با تمام خطر ها و مزایایی که دارد چیست؟ فواید وجود والتری در تیم با تمام خطرات و مزایایی که دارد چیست؟

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی