پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود رتبه برتر استان سمنان شد


پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود رتبه برتر استان سمنان شد

سید محمد موسوی شامگاه سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه، با اشاره به کسب رتبه های برتر کشوری و استانی دانش آموزان شاهرودی در جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی، اظهار داشت: دبیران علوم تجربی شاهرود در مسابقات علوم آزمایشگاهی پارسال رتبه نخست و امسال رتبه سوم را از آن خود کردند.
وی به کسب رتبه نخست کشوری در جشنواره نوآوری در تدریس ریاضی از سوی دبیران شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: فردا مسابقات استانی ساخت خودروهای خورشیدی با حضور ۵۱ دانش آموز از سراسر استان در پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود برگزار می شود.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: با توجه به وجود دبیرخانه این جشنواره در شاهرود امید است بتوان این جشنواره را به صورت کشوری نیز برگزار کرد.
موسوی همچنین با بیان اینکه پس از اعلام نتایج کنکور سراسری پایگاه های مختلف برای انتخاب رشته در سطح شهر فعال می شود، افزود: خانواده ها و دانش آموزان برای انتخاب رشته ابتدا علاقه خود را در نظر بگیرند و جذب فضاسازی های تبلیغاتی نشوند تا هزینه های زیادی به آنان تحمیل نشود.
وی درخصوص هدایت تحصیلی نیز با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان در پایه نهم، ابراز داشت: علوم تجربی همچنان پرطرفدارترین رشته در بین دانش آموزان است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود اضافه کرد: امسال ۳۰۷ دانش آموز دختر و ۲۵۵ پسر دارای اولویت الف شده و در این رشته نام نویسی کرده اند.
موسوی همچنین با بیان اینکه هر سال به دلیل مهاجرپذیری تعداد دانش آموزان ورودی به مدرسه ها افزایش می یابد، ابراز داشت: امسال تاکنون حدود ۱۷۰ دانش آموز ورودی ابتدایی وارد شاهرود شده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره دسترسی به بیمارستان بهار از طریق مدرسه شهید وکیلیان نیز گفت: زمین این مدرسه وقفی است و مالکیت آن با آموزش و پرورش نیست و بنابرتوافق انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی این دانشگاه باید با رفع موانع قانونی و تعامل با اداره اوقاف، یک مدرسه ۱۵ کلاسه ساخته و با همه امکانات به آموزش و پرورش تحویل داده و مدرسه موجود را تحویل بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود همچنین به ساخت مدرسه خیرساز با مشارکت بیش از ۶۰۰ تن از فرهنگیان این شهرستان در شهرک بهشتی اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال توسط خیران در اختیار آموزش و پرورش شاهرود قرار گرفته است.

۷۳۵۹/۶۱۶۷

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا