2 سد بزرگ در استان قزوین در حال احداث است


2 سد بزرگ در استان قزوین در حال احداث است

قزیوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سدهای نهب در شهرستان تاکستان و بالاخانلو در جنوب شرقی شهرستان بویین زهرا به ترتیب 90 و 62 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث هستند.

یدالله ملکی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی قزوین که به مناسبت هفته خبرنگار انجام شد، اظهار داشت: سد نهب اولین سد بزرگ استان قزوین محسوب می شود که نقش مهمی در اقتصاد استان خواهد داشت.

وی به ضرورت اختصاص اعتبارات مالی برای تکمیل و بهره برداری از سدهای نهب و بالاخانلو در استان تاکید کرد و گفت: مطالبات پیمانکار این طرح ها به میلیارد هاتومان رسیده است ولی کار را تعطیل نکرده اند و با وجود تحریم ها فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

ملکی در ادامه سخنان خود به طرح انتقال آبرسانی از سد طالقان اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون هشت درصد فیزیکی دارد و طی پیش بینی های انجام شده باید هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین راهکار تسری بخشیدن به تکمیل طرح های آبی استان را تامین اعتبارات مالی عنوان کرد و گفت: با توجه به تگناهای پیش روی دولت باید بخش خصوصی وارد کار شده و در این حوزه سرمایه گذاری کند.

ملکی همچنین مدیریت سیلاب های ابتدای سال جاری (۱۱ فروردین ماه) در استان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: همکاران آب منطقه ای شبانه روز پای کار بودند تا حجم و میزان دبی آب را اندازه گرفته و آن را مدیریت کنند که اگر این اتفاق نمی افتاد قطعا چند شهر و روستای استان به زیر آب می رفت.

این مسئول میزان دبی برخی رودخانه های استان در زمان وقوع سیلاب را ۱۸۰ متر مکعب بر ثانیه عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی خطر وقوع سیل همچنان وجود دارد و همه دستگاه ها و نهادهای امدادی باید همواره آماده باشند تا در صورت بروز چنین جریانات آبی سریعا وارد عمل شده و از هرگونه خسارات احتمالی خودداری کنند.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی قزوین نیز در این نشست گفت: این خبرگزاری به عنوان رسانه دولت - ملت نقش مهمی در انعکاس اخبار استان دارد.

علی حیدر شاه حسینی با تشریح روند کاری ایرنا افزود: سایت جدید ایرنا ابزار مناسبی برای ارائه مطالب چند رسانه های فراهم کرده و لازم است ایرنا از نظر تجهیزات فنی در این خصوص حمایت شود

۹۹۲۵*۶۰۱۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند