ترامپ مقامات کالیفرنیا را متهم به دخالت در انتخابات کرد


ترامپ مقامات کالیفرنیا را متهم به دخالت در انتخابات کرد

شفقنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال تصویب قانونی در ایالت کالیفرنیا در هفته های اخیر مبنی بر لزوم ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در توئیتی به این امر اعتراض کرده و گفت که این اقدام به معنی دخالت در آرای انتخابات ریاست جمهوری است. فرماندار ایالت کالیفرنیا درمورخ هشتم مردادماه قانونی را امضا کرد که به […]

ترامپ مقامات کالیفرنیا را متهم به دخالت در انتخابات کرد

شفقنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال تصویب قانونی در ایالت کالیفرنیا در هفته های اخیر مبنی بر لزوم ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در توئیتی به این امر اعتراض کرده و گفت که این اقدام به معنی دخالت در آرای انتخابات ریاست جمهوری است.

فرماندار ایالت کالیفرنیا درمورخ هشتم مردادماه قانونی را امضا کرد که به موجب آن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات درون حزبی در این ایالت باید اظهارنامه مالیاتی خود را علنی کنند؛ کاری که ترامپ گفته هرگز نخواهد کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا قانون لزوم انتشار اظهارنامه مالیاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای احراز صلاحیت برای رقابت های درون حزبی را چندی قبل امضا کرد.

این قانون که پیشتر با اختلاف بسیار کم به تصویب کنگره ایالت کالیفرنیا رسیده بود، کسانی را که از انتشار اظهارنامه مالیاتی ۵ سال گذشته خودداری کنند، از شرکت در رقابت های درون حزبی در این ایالت برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری منع می کند.

نیوسام پس از امضای این قانون در بیانیه ای گفته بود: ایالت کالیفرنیا به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادها در جهان و همچنین وطن یک نهم رای دهندگان آمریکایی مسئولیتی ویژه در به دست آوردن این اطلاعات درباره نامزدهای ریاست جمهوری و فرمانداری دارد.

**ترامپ مقامات کالیفرنیا را متهم به مداخله در آرای انتخاباتی کرد

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی علیه مقامات کالیفرنیا تاخت و از این اقدام دست به شکایت توئیتری زد.

ترامپ در این باره در توئیتر خود نوشت: (مقامات ایالت) کالیفرنیا تلاش دارند تا در مخالفت با رئیس جمهوری ترامپ در آرای این ایالت مداخله کرده و در آن دست ببرند.

ترامپ در ادامه نوشت: کاملا روشن است که (اهالی) کالیفرنیا اجازه انجام آنرا نخواهند داد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: این نقص حقوق حزب جمهوریخواه و یا هر حزب دیگری خواهد بود که بخواهند رهبران خود را بنابر ماده “آزادی بیان” و بنابر “متمم چهاردهم” قانون اساسی آمریکا انتخاب کنند.
در حالی ترامپ به تصویب چنین قانونی در ایالت کالیفرنیا اعتراض می کند که عدم ارائه اظهار نامه مالیاتی وی در چند سال گذشته و بخصوص آنکه وی در مسند ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد، یکی از موضوعات بحث برانگیز دراین کشور بوده است.

نشریه فوربس درمورخ ۹ مرداد ماه به دنبال مصوبه کالیفرنیا گزارش داد؛ برای آنکه ترامپ (و هر نامزد دیگری) در فهرست نهایی رای گیری انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان (ودموکرات ها) در ایالت کالیفرنیا قرار گیرد، باید اظهارنامه مالیاتی ۵ سال اخیر را منتشر نماید.با این حال معلوم نیست که این قانون تاثیر مورد نظر خود را داشته باشد، چرا که ترامپ نیازی به نمایندگان این ایالت در رقابت های درون حزبی(اگر رقیبی در برابر او وجود داشته باشد!) ندارد.

ستاد انتخاباتی ترامپ از طرف دیگر اعلام کرده که در دادگاه علیه این قانون شکایت می کند.از سوی دیگر حتی اگر دادگاه جانب دولت محلی را بگیرد، وی می تواند از حضور در رقابت های ایالتی حزب جمهوریخواه در کالیفرنیا چشم پوشی کند، چرا که این ایالت از مجموع ۲ هزار و ۴۷۲ نمایندگان حزبی ایالات پنجاه گانه امریکا تنها ۱۷۲ نماینده را به خود اختصاص می دهد و ترامپ برای کسب عنوان رسمی نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تنها به کسب آراء موافق یک هزار و ۲۳۷ نماینده نیاز دارد.

بیش از ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳۲۷ میلیونی آمریکا در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنند و از دست دادن آرای این جمعیت برای یک نامزد ریاست جمهوری، به معنای از دست دادن یک نهم از کل رای دهندگان آمریکایی است.

نکته مهم آن است که این قانون تنها شامل انتخابات حزبی (و فرمانداری) در کالیفرنیا شده و بر روند سراسری رای گیری در ۱۳ آبان ۱۳۹۹ تاثیری ندارد و حتی ممکن است اجرای آن به علت شکایات قانونی به تعویق افتد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکنون دو بار از ضرب الاجل تعیین شده ازسوی مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود سرباز زده و اعلام کرده که هرگز چنین کاری نخواهد کرد.

دموکرات های آمریکا خواستار بررسی اظهارنامه مالیاتی ترامپ هستند تا روند تحقیقات آنها در مورد تضاد منافع حاصل از استمرار برخورداری وی از منافع تجاری در ضمن خدمت به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، تکمیل شود.

ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود خودداری کرد و از آن زمان به بعد، به بهانه اینکه اظهارنامه مالیاتی اش تحت حسابرسی سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکاست، به این روند ادامه داده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش