نمادهایی که توسط شیطان‌گرایان مصادره و تبلیغ شده است


نمادهایی که توسط شیطان‌گرایان مصادره و تبلیغ شده است

حجت‌الاسلام عرب با بیان اینکه شیطان‌پرستان بسیاری از نمادها را مصادره و به نام خود مطرح کرده‌اند، گفت: یکی از کارکردهای شیطان‌گرایی برای قدرت‌های بزرگ این بود که می‌خواستند هیمنه ادیان را بشکنند.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: در بررسی «ناگفته‌های ادیان در مورد شیطان‌پرستی» سلسله مباحث حجت الاسلام «حسین عرب» درباره این فرقه انحرافی که به همت شبکه جهانی ولایت تهیه شده است، مرور می شود:


حجت الاسلام «حسین عرب» در ابتدای مباحث خود با اشاره به برخی نمادهای جریان شیطان‌پرستی، گفت: نماد «دست شاخ‌دار» از جمله نمادهایی است که شیطان‌پرستان به خود انتساب داده‌اند و آن را نمادی از بُز بافومت می دانند. آنها در مراسم‌هایشان دست‌های خود را به این حالت در آورده و به شیطان سلام می‌کنند.

مدیرعامل موسسه بهداشت معنوی اظهار کرد: در اینجا نیز مصادره نماد از سوی شیطان‌پرستان صورت گرفته است. یکی از نمادهای موازی که در کنار این دست شاخ‌دار در دنیا وجود دارد، نماد طرفداری از جنبش‌های موسیقی«راک» و «متال» است، طرفداران این دو سبک موسیقی در برگزاری کنسرت ها دست‌هایشان را به این حالت در می‌آورند. در این میان حالت دست‌ها به دلیل آنکه دقیقا در میان شیطان‌‌پرستان نیز جریان دارد، این چنین قلمداد می‌شود که این دو با یکدیگر ارتباط دارند؛ البته وجه تسمیه‌هایی را هم برای این حالت مطرح کرده‌اند از جمله اینکه یکی از افرادی که گیتار برقی می‌زد در حالت نوازندگی دستش را این چنین می‌کرده است.

نماد دست شاخ‌دار

نمادهایی که توسط شیطان‌گرایان مصادره و تبلیغ شده است

حجت‌الاسلام عرب ادامه داد: نماد دیگری که شیطان‌گرایان مصادره کردند، نمادی است که در ادبیات فرهنگ عمومی آمریکا به عنوان نماد و علامت ابراز علاقه استفاده می‌شود که از ترکیب حروف به دست آمده است. آنها حروف«I.L.Y» را با دست نشان می‌دهند که در واقع همان جمله (I LOVE YOU) است، بسیار پیش آمده که مردم دست‌هایشان را به این حالت نشان می‌دهند به این معنا که ما شما را دوست داریم و او متعاقبا دستش را به جمعیت به این حالت نشان می‌دهد. بعد از آن بود که برخی روی این تصاویر تحلیل می‌کردند و می‌گفتند رئیس‌جمهور آمریکا نیز شیطان‌پرست است چون این کار را می‌کند، در حالی که این نماد عمومی در جامعه آمریکا به معنای ارادت و علاقه طرفین بود و ارتباطی با گروه‌های شیطان‌پرستی ندارد.

نمادهایی که توسط شیطان‌گرایان مصادره و تبلیغ شده است

وی افزود: نماد دیگر «گرگ یخی» یا «گرگ خاکستری» نام دارد که نماد جنبش‌های «پان‌ترکیسم» است. آنها علاوه بر آنچه که اشاره کردم نماد دیگری به نام «اِس شیطان» دارند، همچنین گاهی این نماد با ستاره پنج‌پر وارونه ترکیب می‌شود که به آن نماد «دکتر لاوی» می‌گویند که بالاترین مقام در کلیسای شیطان آن را دریافت می‌کند.

نمادهایی که توسط شیطان‌گرایان مصادره و تبلیغ شده است

نمادهایی که توسط شیطان‌گرایان مصادره و تبلیغ شده است

حجت الاسلام عرب اظهار کرد: نمادهای مختص جریان شیطا‌ن‌گرایی مواردی بود که عنوان شد، البته نماد دیگری هم از کتاب مقدس برداشته‌اند که عدد 666 است. در بخش مکاشفات یوحنا، وقتی وضعیت آینده و آخرالزمان را توصیف می‌کند، می‌گوید موجودی ضد مسیح می آید و به نحو رمزگونه‌ای از این موجود اسم می‌برد و می‌گوید مقدار عددی و معادل عددی حرف او 666 است.

نمادهایی که توسط شیطان‌گرایان مصادره و تبلیغ شده است

حجت‌‌الاسلام عرب در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به تاثیرگذاری استفاده از این نمادها، بیان کرد: اگر بخواهم به نحو اجمال در این مورد صحبت کنم، کلیدواژه‌هایی مثل همزادپنداری وجود دارد که در جامعه‌شناسی نیز در مورد آن بحث شده و وقتی فرد با نمادهایی ارتباط می‌گیرد، زمینه پذیرش ایدئولوژی پشت آن نماد نیز برایش فراهم‌تر خواهد بود.

مدیرعامل موسسه بهداشت معنوی در مورد چگونگی همراهی کردن جامعه با یک نماد خاص، تاکید کرد: این اتفاق سه مرحله دارد، گام اول ترویج آن نماد است ولو اینکه جامعه هدف اصلا نداند که معنای آن نماد چیست. شخصی می‌گفت تعدادی لباس و تی‌شرت با نماد می‌فروختم، بعدها که برای خرید دوباره سراغم می‌آمدند برایشان توضیح‌ می‌دادم که معنای نماد چیست، بعد از دل این ایدئولوژی منتقل شده ایدئولوژی بومی تولید می‌شد.

وی اضافه کرد: اما در این میان سوالی که مطرح می‌شود آن است که ترویج شیطان‌گرایی در این قالب چه معنایی دارد؟ از مسایلی که برای نظام سلطه جهانی به ویژه در یکصد سال اخیر مساله شده این است که اگر آنها جریانات انگیزه‌بخش مثل انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و حرکت‌های عدالت‌طلبانه را مدیریت نکنند، تبدیل به چالش اساسی خواهد شد که با ارزش‌های نظام سرمایه‌داری تفاوت اساسی دارد.

حجت‌الاسلام عرب در ادامه بیان کرد: یکی از موانعی که آنها سر راه خود می‌دیدند، ادیان اصیل و بزرگ مثل اسلام و مسیحیت و یهودیت بود، ضمن اینکه عمده جمعیت کره زمین نیز از پیروان این ادیان هستند. هیچ دین اصیلی نمی پذیرفت که استعمار در هر شکل و قالبی اتفاق بیفتد لذا آنها چنین اقداماتی را برنامه ریزی کردند.

این محقق عرفان در پایان خاطرنشان کرد: از کارهای مدنظر آنها، این بود که هیمنه ادیان شکسته شود، آنها می‌خواستند یک سری ارزش‌هایی را در دنیا ترویج کنند اما در قالب و به زبان جنبش‌ها و گروه‌های کوچک. بنابراین یکی از کارکردهای شیطان‌گرایی برای قدرت‌های بزرگ این بود که می خواستند هیمنه ادیان را بشکنند.

علاقه مندان می توانند این مباحث را از اینجا دریافت کنند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»