اوج هیجان در زمان نامعلوم


اوج هیجان در زمان نامعلوم

تهران- ایرنا- هفته نخست لیگ برتر نوزدهم دیدارهای جذابی را به خود خواهد دید که شاید در مهم ترین آنها پرسپولیس قهرمان فصل گذشته مسابقات باید در ورزشگاه آزادی به مصاف پارس جنوبی جم برود.

سه شنبه شب در مشهد مقدس قرعه کشی نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر برگزار شد. تیم های حاضر در مسابقات رقبای خود را شناختند ولی نکته عجیب این است که هنوز مشخص نیست لیگ برتر چه روزی آغاز خواهد شد.
با این حال فوتبالدوستان بی صبرانه منتظر هستند تا فوتبال باز هم به مشتری ثابت منازلشان و همچنین ورزشگاه ها به پاتوق هفتگی شان تبدیل شود. این قشر پرتعداد برای فرا رسیدن هفته اول لحظه شماری می کنند. هفته ای که دیدنی های زیادی را در دل خود دارد.
در هفته سی ام لیگ هجدهم پرسپولیس به جم رفت و در ورزشگاه تختی این شهر با تک گل «ماریو بودیمیر» پارس را شکست داد تا قهرمان لیگ هجدهم شود. حالا این ۲ تیم بعد از حدود ۴ ماه دوباره با دیدار مقابل یکدیگر به لیگ برمی گردند. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان پارس است و این مسابقه افتتاحیه لیگ نوزدهم است. مهمترین اتفاق تغییر سرمربی هر ۲ تیم است.
استقلال اما باید راهی تبریز شود. رونمایی از تیم «آندره آ استراماچونی» در ورزشگاه بنیان دیزل خواهد بود. در جدال با ماشین سازی که بار دیگر «رسول خطیبی» را به عنوان سرمربی در کنار خود می بیند. جالب است که آبی پوشان در تعطیلات پیش فصل ماشین را با ۴ گل شکست دادند اما به طور قطع مسابقه پیش رو حال و هوای متفاوتی خواهد داشت.
بازگشت شاهین به لیگ برتر یکی از دیدنی های لیگ نوزدهم است. تیمی که با «عبدالله ویسی» در اولین هفته میزبان سپاهانِ مدعی خواهد بود. ویسی همواره از علاقه خود به سپاهان صحبت کرده و حالا در بازگشت به لیگ برتر باید مقابل تیم آماده «امیر قلعه نویی» پیکار کند. «محمد محبی» پدیده تیم بوشهری که حالا عضوی از سپاهان است چهره ویژه این دیدار خواهد بود.
نخستین شهرآورد لیگ هم در هفته اول برگزار می شود. ۲ تیم خوزستانی فولاد و صنعت نفت در ورزشگاه فولاد آره نا به مصاف یکدیگر می روند. «دراگان اسکوچیچ» در بازگشت به فوتبال ایران باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. آخرین دیدار این ۲ تیم با برتری چهار بر یک صنعتی ها به اتمام رسید، اما شاید «جواد نکونام» با انگیزه های فراوانش دیگر اجازه تکرار چنین نتیجه ای را ندهد.
«مصطفی دنیزلی» با موهای سپید بیشتر به ایران برگشته است. مراسم رونمایی از او در هوای گرم مسجد سلیمان برگزار می شود. ورزشگاه شهید بهنام محمدی میزبان این دیدار است. تراکتور فصل قبل نتوانست در این شهر از سد نفت بگذرد ولی حالا آنها با تقویت خود به دنبال یک آغاز قدرتمند هستند.
ذوب آهن و سایپا برگزار کننده دیگر مسابقه هفته نخست لیگ برتر هستند. اولین چیزی که از این بازی به یاد می آوریم «علی دایی» است. شهریار آخرین باری که روی نیمکت خودروسازان نشست مربوط به فصل قبل و دیدار مقابل ذوب می شود. دایی موفق شد تیم آماده منصوریان را ببرد اما بعد از بازی به دلیل مصاحبه اش برکنار شد و جای خود را به «ابراهیم صادقی» داد. حالا نارنجی وفادار کار سختی در اصفهان خواهد داشت.
گل گهر سیرجان اولین مسابقه خود در تاریخ لیگ برتر را برابر نساجی مازندران برگزار می کند. شاگردان «وینگو بگوویچ» بعد از چند سال به سطح اول فوتبال ایران رسیده اند و مقابل تیمی دیدار خواهند داشت که روی نیمکت تغییر داشته است. «مجید جلالی» رفته و به جای او «محمدرضا مهاجری» سکان دار تیم مازنی شده است.
پیکان و شهر خودرو نیز دیگر بازی نخستین هفته هستند. «حسین فرکی» برای اینکه دوباره تیمش در نیمه پایینی جدول قرار نگیرد می بایست از همان ابتدا با قدرت شروع کند. آنها اما در اوج بدشانسی به پست شهر خودروی «یحیی گل محمدی» باید بروند. تیمی که حالا با حضور سید مهدی رحمتی، روح الله باقری، فرشاد محمدی مهر و ... جذاب تر شده است. تیمی که حالا پسوند آسیایی را همراه خود می بیند و بدون شک با صلابت بیشتری پا به رقابت ها می گذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!