15 غذای خوشمزه ترکیه


غذاهای ترکیه برای ما ایرانی ها لذیذ و خوشمزه است. میز رستوران های ترکیه پر از غذاهای خوش رنگ و لعابی است که حتما دهان تان را آب می lrm;اندازد. در رستوران های ترکیه، هر کدام از غذاهای منو را که انتخاب کنید حتما با ذائقه تان سازگار خواهد بود. اما در میان غذاهای ترکی برخی خوشمزه تر هستند. دلیل خوشمزگی این غذاها، مواد تازه، سبزیجات، روغن زیتون و نان...

غذاهای ترکیه برای ما ایرانی‌ها لذیذ و خوشمزه است. میز رستوران‌های ترکیه پر از غذاهای خوش‌رنگ و لعابی است که حتما دهان‌تان را آب می‌‎اندازد. در رستوران‌های ترکیه، هر کدام از غذاهای منو را که انتخاب کنید حتما با ذائقه‌تان سازگار خواهد بود. اما در میان غذاهای ترکی برخی خوشمزه‌تر هستند. دلیل خوشمزگی این غذاها، مواد تازه، سبزیجات، روغن زیتون و نان‌های خوشمزه ترکی است.

پیده (pide)

پیده نوعی پیتزای ترکی است. پیتزایی قایقی ‌شکل که طعم بی‌نظیرش از خاطرتان نمی‌رود. خمیر پیده را به شکل قایق در می‌آورند و روی آن را با سبزیجات، پنیر و گوشت پر می‌کنند. چیدمان این پیتزا هنگام سرو نیز دلچسب است. پیده روی ظرف چوبی با دورچین جذاب شما را وادار به عکاسی می‌کند.

15 غذای خوشمزه ترکیه

دونر کباب

بی دلیل نیست که با شنیدن غذاهای ترکی ذهنتان به سمت کباب ترکی برود. در مطلب «معرفی 10 کباب ترکی معروف و خوشمزه» از اهمیت کباب در کشور ترکیه گفتیم. دونر کباب نیز یکی از کباب‌های مشهور ترکی است. حتما سیخ‌های چرخان کباب ترکی را در کشور خودمان دیده‌اید. برای تهیه دونر کباب حجم زیادی از گوشت را دور سیخ چرخان می‌پیچند و می‌گذراند با حرارت پخته شود. کباب ترکی را به صورت پرسی یا ساندویچی می‌توانید سفارش دهید. پیاز و فلفل کباب ترکی را بسیار خوشمزه می‌کند.

کوفته

درست است که کوفته یکی از غذاهای معروف تبریز است اما در ترکیه نیز کوفته‌های خوشمزه‌ای طبخ می‌شود. اگر در ترکیه کوفته‌ها را به شکل رولی یا بیضی دیدید، تعجب نکنید. در ترکیه، گوشت را با نان خورد آسیاب شده و ادویه‌جات ورز داده و بعد از طبخ با برنج سرو می‌کنند.

15 غذای خوشمزه ترکیه

مانتی (manti)

مانتی یک غذای مدیترانه‌ای است که در ترکیه نیز بسیار خوشمزه طبخ می‌شود. بالشتک‌های خمیری مانتی بسیار هوس‌انگیز است. داخل بالشتک‌های خمیری وانتی را با مواد مختلفی پر می‌کنند. انواع گوشت یا سبزیجا‌تی مثل بادمجان مانتی‌ها را بسیار خوشمزه می‌کند. مانتی در لیست خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه قرار دارد.

15 غذای خوشمزه ترکیه

لامعجون (lahcun)

لاهماجون شبیه پیتزا است؛ خمیر را به شکل گرد در می‌آورند و روی آن را با مواد دلخواهشان پر می‌کنند. بسته به ذائقه‌تان می‌توانید لاهماجون موردنظرتان را انتخاب کنید. مواد لاهماجون می‌تواند سبزیجات، گوشت و حتی مغزها باشد. شما کدام لاهماجون را می‌پسندید؟

بورک

بورک نیز در سراسر جهان در انواع مختلف پخته می‌شود. اما اصالت این غذا به دوران عثمانی در ترکیه می‌رسد. ترک‌ها بورک را در انواع و شکل‌های مختلف به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می‌کنند. استفاده از خمیر یوفکا راز خوشمزگی بورک است. داخل بورک را می‌توان مواد مختلفی مثل گوشت یا سبزیجات قرار داد.

نخود پلو

نخود پلو غذای ساده، خوشمزه و در عین حال مقوی ترکی است. این غذا را هم در رستوران‌ها و هم در دکه‌های غذا فروشی ترکیه می‌توانید پیدا کنید. برنج، نخود، ادویه‌جات و در برخی از موارد، تکه‌های مرغ مواد اصلی این غذا هستند.

15 غذای خوشمزه ترکیه

دلمه

در ترکیه نیز، مانند ایران دلمه‌های خوشمزه‌ای سرو می‌شود. اکثر دلمه‌های ترکیه شامل دلمه برگ مو و دلمه می‌شود که مواد داخل آن نیز شبیه دلمه‌هایی است که در ایران خورده‌اید: برنج، گوشت، حبوبات، سبزیجات و گاهی میوه خشک.

15 غذای خوشمزه ترکیه

بالیک اکمک (balik-ekmek)

غذاهای دریایی نیز در لیست غذاهای ترکیه جایگاه ویژه‌ای دارند. این کشور به آب‌های آزاد منتهی می‌شود و هرآنچه مربوط به دریا می‌شود را در خود دارد. بالیک اکمک نوعی ساندویج فیله ماهی است در شهرهای ساحلی به وفور دیده می‌شود. بالیک اکمک با پیاز، کاهو، سبزیجات و انواع سس‌ها بسیار خوشمزه می‌شود.

15 غذای خوشمزه ترکیه

میدیه دولما (Midye Dolma)

دلمه صدف؛ غذای خوشمزه‌ای باید باشد. آشپزان ترکی در مناطق ساحلی ترکیه، دو طرف صدف را از موادی مثل برنج، ترشی‌جات، و مواد تند پر می‌کنند و به دست مشتریان می‌رسانند. نحوه خوردن این غذا نیز متفاوت است؛ بالای صدف را باید بردارید، روی مواد دلمه لیمو بچکانید و از کفه دیگر صدف، به عنوان قاشق استفاده کنید.

15 غذای خوشمزه ترکیه

چی کوفته

در زمان‌های گذشته، زمانی که به آتش دسترسی وجود نداشت، غذاها را به شکل خام صرف می‌کردند. ریشه چی کوفته نیز به همان زمان‌ها بر می‌گردد. چی کوفته از گوشت خام طعم گرفته شده تهیه می‌شود. بلغور، پیازچه، ادویه، را به گوشت خام اضافه می‌کنند و آن را با کاهو و لیموی تازه سرو می‌کنند. چشیدن غذای خوشمزه ترکی را از دست ندهید.

15 غذای خوشمزه ترکیه

دوروم (Durum)

دوروم نیز از آن دست غذاهای ترکیه است که عاشقش می‌شوید. طعم خوشمزه کباب و نان خوشمزه ترکی در این غذا بی‌نظیر است. آشپزان ترکی دونر کباب میا بین نان نازکی می‌پیچند و سبزیجات را کنار آن قرار می‌دهند.

15 غذای خوشمزه ترکیه

تانتونی (tdntuni)

ترکیه شهر غذاهای ساندویچی و رولی است. دلیل آن شاید علاقه ترک‌ها به انواع نان‌های خوشمزه است. در مطلب «همه چیز در مورد نان‌های خوشمزه ترکی» اشاره کردیم که ترک‌ها چقدر به نان اهمیت می‌دهند. البته تانتونی را بیشتر در مرسین می‌توانید پیدا کنید. برای طبخ این غذا، گوشت‌های تکه شده را ابتدا آب پز کرده، در روغن دانه پنبه و نمک سرخ می‌کنند و سپس آن را با انواع سبزیجات یا ترشیجات لای نان می‌پیچند.

15 غذای خوشمزه ترکیه

ایمام بایلدی (imam bayildi)

اگر از طرفداران غداهای بادمجانی هستید، در میان غذاهای ترکی می‌توانید یکی از خوشمزه‌‎ترین‌های آن را پیدا کنید. نوعی بادمجان شکم پر در لیست غذاهای ترکی ایمام بایلدی نام دارد. این غذا برای گیاه‌خواران نیز مناسب است. روی بادمجان را از پیاز، سیر، گوجه، جعفری و فلفل پر می‌کنند. باید حدس بزنید که چه طعمی خوشمزه‌ای دارد. طبخ بادمجان در روغن زیتون نیز طعمش بهتر می‌کند. البته ممکن است در برخی از انواع ایمام بایلدی از گوشت هم استفاده شود. می‌گویند طبخ این غذا به دوران عثمانی برمی‌گردد.

15 غذای خوشمزه ترکیه

پلوی اصیل ترکی (Turkish lamb pilau)

این غذا به اصطلاح یک قاطی پلوی خوشمزه ترکی است. مواد اصلی این غذا شامل برنج، نعنا، زردآلو و انواع گوشت است. در اصل، این غذا از گوشت بره طبخ می‌شود. جعفری تازه نیز طعم خوبی به این غذا می‌دهد.

اگر به غذاهای آبکی و سوپ‌ها علاقه دارید، در مطلب «10 سوپ یا چوربای لذیذ ترکیه» با سوپ‌های ترکی آشنا شوید.



1398/05/16 | کد مطلب: 4582
برچسب‌ها: شکم‌گردیترکیه
15 غذای خوشمزه ترکیه
15 غذای خوشمزه ترکیه سیما رفیعی
15 غذای خوشمزه ترکیه

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل